Gå til innhold

Dette er ikke ost...

Anbefalte innlegg

Skrevet

*urk*

Dette må jeg ærlig innrømme at jeg aldri har tenkt over!

Men jeg kan altså være trygg på at om det står "ost" på pakken, så er det ost? Pleier å kjøpe Tine sin Pizzaost.

Tine Pizzaost er ost, revet Norvegia og Jarsberg om jeg ikke husker feil, det står også på baksiden av pakken.

Videoannonse
Annonse
  • Svar 42
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• gripp

5

• morsan

3

• annegunn

3

• Klara Q

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Tine Pizzaost er ost, revet Norvegia og Jarsberg om jeg ikke husker feil, det står også på baksiden av pakken.

De har flere typer. Men du har rett; det står jo faktisk spesifisert på disse pakkene hvilke oster de inneholder. :)

Skrevet

Hva?

Jeg kjøpte en pose forrige uke og den går rett i søpla.

Takk :o)

Skrevet

Ja, du kan trygt si "helvete". Det skulle ikke vært tillatt å plassere det sammen med ost og å kalle det ost.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Ja, du kan trygt si "helvete". Det skulle ikke vært tillatt å plassere det sammen med ost og å kalle det ost.

De kaller det jo ikke ost, men det er som du sier (more or less) villedende å plassere det sammen med revet ost i butikken.

Skrevet

Normalt leser jeg varedeklarasjonen nøye når det kommer nye varetyper i butikkene. Har kjøpt Finello Light revet "ost" noen ganger; får sjekke hva den inneholder neste gang jeg finner den i en butikk.

Gjest Spytt fres
Skrevet

Det er da utrolig at jeg skal lese dette to timer etter at jeg har dynget ned en pizza med en hel pose Arla Mozarella! Noen som veit om den inneholder det samme? Posen ligger trygt i søppeldunken ute nå, og jeg vil nødig grave den opp igjen...

Skrevet

Endelig kan jeg også kjøpe ost til å ha på pizzaen.

pluss vegetarianere som sliter med å finne ost uten animalsk løpe.

Er likevel skeptisk til palmekjerneolje da...:(

Skrevet

I USA får man nesten ikke tak i "ekte" ost.

Jeg importerte stor mengder ost fra Norge de årene jeg bodde der borte.

Jeg kan dy meg for palmefett,ja.

*passer kolesterolet*

Dette overrasker meg ikke. Det er mye junk vi putter intenanende i oss.

F.eks alle kjeks/sjokoladetyper med herdet vegetabilsk fett?

Det legger seg rett i årene. (= transfett)

Svineriet burde forbys.

Skrevet

Det er da utrolig at jeg skal lese dette to timer etter at jeg har dynget ned en pizza med en hel pose Arla Mozarella! Noen som veit om den inneholder det samme? Posen ligger trygt i søppeldunken ute nå, og jeg vil nødig grave den opp igjen...

De haddeikke hatt lov å kalle noe Mozarella om det ikke var det. Det grip snakker om, tror jeg de kaller Topping

Skrevet

Sjokk og vantro. Siste gang jeg kjøper Arla.

Arla har mange slag da.

Skrevet

Arla har mange slag da.

Men likevel, jeg mistet sansen for Arla. Det er sikkert fint for de med melkeallergi, men merkingen duger ikke, selv om den holder seg innenfor regelverket.

Gjest Melkefett er like ille
Skrevet

Dette er en sak som kommer fra en pressemelding sendt ut fra opplysningskontoret for meieriprodukter.

Greit nok at palmefett ikke er sunt, men det er ikke melkefett heller.

Opplysningskontoret for Meieriprodukter - kalt melk.no - eies 50/50 av Tine og Q-meieriene.

Skrevet

Analogi = læren om rumper

Kanskje det mangler et mellomrom, "anal og ost"?

Hehe - du kan få sagt det...

Skrevet

Endelig kan jeg også kjøpe ost til å ha på pizzaen.

Men det er melk i, ihvertfall Synnøve Finden sin såkalte 'revet'. Så da kommer du like kort...

Skrevet

Pussig - for en par timer siden sto jeg på den lokale rimibutikken og leste vantro varedeklarasjonen på Synnøve Findens 'revet'. Melk, vegetabilsk olje, potetmel og salt? Høres godt ut *urk*

Makan til møkk.

Skrevet

Dette har jeg visst lenge, og jeg har klart å avverge mange kjøp av såkalt pizzatopping. Det er mange som har takket meg. ;o)

Gjest Spytt fres
Skrevet

De haddeikke hatt lov å kalle noe Mozarella om det ikke var det. Det grip snakker om, tror jeg de kaller Topping

Kunne ikke sagt det litt før da...! Har gulpet og brekt meg i et døgn snart jeg! Ikke fult så ille vel, men jeg kommer nok til å ta en nærmere kikk på innholdsfortegnelsene på ost fremover ja...

Skrevet

Jammen! Da lærte jeg noe i dag også... Og måtte gå og sjekke posen med ost jeg har i kjøleskapet. Coop sin Ekstra revet ost. Eller "ost".... For de har helt rett i at det ikke står "ost" på produktet, det står bare "revet". Så sånn sett har de jo rett i at det ikke er villedende. Men når de legger det sammen med ostene så blir det jo rimelig villedende likevel :-( For hvem pokker kunne vite at man har begynt å produsere noe som ser ut som ost, men som ikke er det??

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...