Gå til innhold

hvorfor drømmer jeg alltid at JEG er utro?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er lykkelig gift med faren til mine to barn på 8 og 9 år.

Vi har det veldig fint sammen på alle måter. Sexlivet er variert og spennende.

Men i senere tid har jeg ofte drømmer om at JEG (verdens mest trofaste person) er utro eller sammen med andre menn.

Drømmer hvor fantastisk det er med den nye partneren. Jeg drømmer ikke om en person jeg kjenner eller har sett tidligere i livet.

Hvorfor skjer dette??

Jeg har ikke opplevd forandringer,er sammen med en trofast mann og har ingen ønske om å såre han jeg elsker og er gift med!

Er det noen drømmetydere der ute som vil analysere litt for meg her? :)

Gjest nyah_lita84
Skrevet

Kansje en fantasi fordi du er trygg på deg selv/han/dere?

-at du derfor tillater deg å drømme? Kan dette være med på å piffe opp sexlivet enda mer?

-bare noen tanker =)

Skrevet

Utroskap kan bety Ønsketenking.

Kan også bety åndelig utroskap, eller at du savner å gjøre noe annet med partneren din.

Gjest tulletemor
Skrevet

Utroskap kan bety Ønsketenking.

Kan også bety åndelig utroskap, eller at du savner å gjøre noe annet med partneren din.

Eller så var det rett og slett en drøm. Herregud, går det virkelig an å overanalysere alt??

Skrevet

Eller så var det rett og slett en drøm. Herregud, går det virkelig an å overanalysere alt??

Jaja, deg om det!

Noen tror faktisk at drømmer har noe med underbevisstheten våres å gjøre...

Og hun spurte da...

Så derfor lette jeg det opp til henne:)

Skrevet

Tenk på alt annet du drømmer som er like rart -ikke noe å bry seg om.

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Du slipper i hvert fall å lure på om du er sanndrømt, siden du vet at du er trofast.

Det hadde vært verre om du drømte at mannen din var utro, da hadde du måttet lure på om underbevistheten din hadde oppdaget tegn du ikke har tenkt over.

Gjest en annen forklaring
Skrevet

I følge Freud er drømmer kongeveien til det ubevisste. Der dukker tanker opp man undertrykker. Årsaker til undertrykking av tanker kan være angst for noe skal skje eller at hjernen forsøker å få orden på tanker om tidligere hendelser.

Siden du ikke ønsker å være utro, kan ikke forklaringen være ønsketenkning, men heller at du undertrykker tanker om utroskap fordi du ser konsekvensen av utroskap som sterkt uønsket og vil distanser deg fra slikt.

I drømme har man ikke de samme sperrene, hjernen kan jobbe mer fritt med å skape orden på tankelivet under drømme. Derfor har man gjerne nokså bizarre drømmer.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...