Gå til innhold

Ja - da kom dagen - Mooncup - (hold dere unna dere som ikke tåler sånne innlegg)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tja - hva skal jeg si - den virker jo - men jeg syns det er litt søl, -så for sikkerhets skyld så har jeg på bind - klarer dere det uten stenk i undertøyet når dere driver og skifter og ordner? - og skal det "håndtaket" være så langt? - kan det klippes tro?

Fortell!

Videoannonse
Annonse
  • Svar 67
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• flisa

22

• Lillemus

6

• org

6

• calendula

6

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Mooncup-"håndtaket" skal nok klippes litt for alle, tror jeg.

Selv har jeg divacup, og har nå klippet vekk hele greia. Den var bare iveien.

Skrevet

Det høres litt styr ut....

Nei - det går fortere enn bind - slipper all tapen som må kastes etc. etc. - men jeg syns det var litt klinete - sikkert en treningssak.

hehe, ser for meg sånn offentlig toalett uten vask inne på båsen - at jeg kommer hoppende ut med buksa nede på anklene og en liten rød coctail i hånda - bort til vasken -og så hoppe tilbake for å sette den inn igjen.

Skrevet

Er det nok eit av desse gummi/silikon produkta ala damebeger og divacup, eller har ein av desse skifta namn?

Eg har skulla kjøpt dette no i....5 år, men kjem aldri dithen. Om eit par år, kanskje tida er moden.

Skrevet

Mooncup-"håndtaket" skal nok klippes litt for alle, tror jeg.

Selv har jeg divacup, og har nå klippet vekk hele greia. Den var bare iveien.

Det kommer nok jeg til å gjøre også. Men den var så svær, syns jeg - kjenner den helt bak i ryggen.

Skrevet

Har Diva cup selv.

Den første mensen jeg brukte den var det litt kluss, tar et par dager før du har funnet ut hvilken vinkel du må ha for å få den ut uten å søle, nå er det helt uproblematisk og jeg bruker ikke noe ekstra bind i tillegg. Tar den ut med en hånd og holder et stykke papir strategisk for å fange en evt dråpe.

Tappen kan du klippe kortere, bare du har pittelitt av det riflete igjen slik at du har noe å ta tak i - ellers er det jo litt glatt.

Hvis du fortsatt merker tappen når den er helt kort har du litt slappe bekkenbunnsmuskler. Knip i vei og du vil merke foreskjell allerede til neste mens, etter 3 mdr bør alt være i orden (gjelder for meg og en venninne som begge begynte med diva cup 5 mdr etter fødsel)

Med pittelitt øvelse går det kjempefint - lykke til!

Skrevet

Er det nok eit av desse gummi/silikon produkta ala damebeger og divacup, eller har ein av desse skifta namn?

Eg har skulla kjøpt dette no i....5 år, men kjem aldri dithen. Om eit par år, kanskje tida er moden.

Ja, kjøpte der det var billigst: http://www.mooncup.co.uk

Veldig greit å handle der

Skrevet

Har Diva cup selv.

Den første mensen jeg brukte den var det litt kluss, tar et par dager før du har funnet ut hvilken vinkel du må ha for å få den ut uten å søle, nå er det helt uproblematisk og jeg bruker ikke noe ekstra bind i tillegg. Tar den ut med en hånd og holder et stykke papir strategisk for å fange en evt dråpe.

Tappen kan du klippe kortere, bare du har pittelitt av det riflete igjen slik at du har noe å ta tak i - ellers er det jo litt glatt.

Hvis du fortsatt merker tappen når den er helt kort har du litt slappe bekkenbunnsmuskler. Knip i vei og du vil merke foreskjell allerede til neste mens, etter 3 mdr bør alt være i orden (gjelder for meg og en venninne som begge begynte med diva cup 5 mdr etter fødsel)

Med pittelitt øvelse går det kjempefint - lykke til!

Takk for info!

Skrevet

Det kommer nok jeg til å gjøre også. Men den var så svær, syns jeg - kjenner den helt bak i ryggen.

Hmmm... er den større enn divacup tro?

Jeg lurte på å kjøpe meg en nå, for divacup'en min begynner å bli litt medtatt etter tre års bruk.

På den annen side blør jeg nesten ikke nå siden jeg har hormonspiral, så jeg får se.

Skrevet

Kjøp nå, du angrer ikke!

Det er den mest lettvinte mensløsning jeg har vært bort i og jeg angrer på at jeg ikke kjøpte den for lenge siden. Har brukt bare diva cup i 3 år nå.

Når du vet at mensen er på vei kan du sette den inn & unnngå svette truseinnlegg. Du trenger ikke ha med deg bind/tamponger. Du tømmer et par ganger for dagen, vasker & setter på plass igjen. Ferdig.

Skrevet

Hmmm... er den større enn divacup tro?

Jeg lurte på å kjøpe meg en nå, for divacup'en min begynner å bli litt medtatt etter tre års bruk.

På den annen side blør jeg nesten ikke nå siden jeg har hormonspiral, så jeg får se.

Har du diva cup i gummi?

Jeg kjøpte i silikon og den er helt fin ennå, om litt gulere i fargen (men det ser jo ingen!)

hare1365380455
Skrevet

Nei - det går fortere enn bind - slipper all tapen som må kastes etc. etc. - men jeg syns det var litt klinete - sikkert en treningssak.

hehe, ser for meg sånn offentlig toalett uten vask inne på båsen - at jeg kommer hoppende ut med buksa nede på anklene og en liten rød coctail i hånda - bort til vasken -og så hoppe tilbake for å sette den inn igjen.

Så får du heller vente til du kommer hjem igjen... :)

Skrevet

Har du diva cup i gummi?

Jeg kjøpte i silikon og den er helt fin ennå, om litt gulere i fargen (men det ser jo ingen!)

Nei, silikon.

Det er mest fargen, da. Men den føles litt mer slarkete også.

Skrevet

Så får du heller vente til du kommer hjem igjen... :)

Ja- det er jo det som er så fint med denne sier de. Og det er jo ikke litervis man blør heller, det er mindre enn man tror.

Skrevet

Neida, hvis du må tømme hvor du ikke har rennende vann, tørker du den ut med papir og setter på plass igjen. Vasker den godt neste gang du tømmer.

Det er helt ufarlig sto det i veiledninga og jeg gjør det når jeg må.

Så tørker du av fingrene og spasserer ut til vasken :-)

Skrevet

Neida, hvis du må tømme hvor du ikke har rennende vann, tørker du den ut med papir og setter på plass igjen. Vasker den godt neste gang du tømmer.

Det er helt ufarlig sto det i veiledninga og jeg gjør det når jeg må.

Så tørker du av fingrene og spasserer ut til vasken :-)

iiiiiik! Hehe

Skrevet

Du verden så lettvint det er med hormonspiralen du :), ingen blødninger i det hele tatt.

Så jeg er glad jeg kan bruke den.

Dette hørtes "balete" ut syns jeg.

Men lykke til, du får nok "sving" på cup`en etterhvert Flisa :)

Gjest damebeger
Skrevet

Jeg ser at du har fått mange svar alt.

Tappen kan du klippe helt bort. Jeg har divacup som har veldig kort tapp, men jeg bruker uansett ikke tappen.

Jeg er så heldig at det er vask ved siden av de toalettene jeg bruker mest. Så da sitter jeg på toalettet mens jeg tømmer og skyller begeret, ikke noe søl.

Om jeg en sjelden gang må tømme den steder uten vask rett ved siden av, så gjør jeg sånn: Jeg tømmer begeret, og tørker det godt med toalettpapir før jeg setter det inn igjen.

Da kan jeg gå og vaske hendene i vasken etterpå.

Jeg leste dette tipset på divacupsidene, tror jeg. Der stod det også at noen har med seg vann på en flaske og skyller den med det.

Når begeret ikke blir så fullt at det renner over, har jeg ingen lekasje og bruker ikke bind ved siden av. Men du bør nok bruke bind til du har full kontroll.

Skrevet

Du verden så lettvint det er med hormonspiralen du :), ingen blødninger i det hele tatt.

Så jeg er glad jeg kan bruke den.

Dette hørtes "balete" ut syns jeg.

Men lykke til, du får nok "sving" på cup`en etterhvert Flisa :)

Jeg bruker også hormonspiral -den har hjulpet meg til å få normale blødninger - før blødde jeg 16 dager og sånn i strekk BLÆÆ. Så et liv uten mens kan jeg sikkert ikke få. Har lavt stoffskifte -så det er nok det som gjør det, tror de.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...