Gå til innhold

Ja - da kom dagen - Mooncup - (hold dere unna dere som ikke tåler sånne innlegg)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ser at du har fått mange svar alt.

Tappen kan du klippe helt bort. Jeg har divacup som har veldig kort tapp, men jeg bruker uansett ikke tappen.

Jeg er så heldig at det er vask ved siden av de toalettene jeg bruker mest. Så da sitter jeg på toalettet mens jeg tømmer og skyller begeret, ikke noe søl.

Om jeg en sjelden gang må tømme den steder uten vask rett ved siden av, så gjør jeg sånn: Jeg tømmer begeret, og tørker det godt med toalettpapir før jeg setter det inn igjen.

Da kan jeg gå og vaske hendene i vasken etterpå.

Jeg leste dette tipset på divacupsidene, tror jeg. Der stod det også at noen har med seg vann på en flaske og skyller den med det.

Når begeret ikke blir så fullt at det renner over, har jeg ingen lekasje og bruker ikke bind ved siden av. Men du bør nok bruke bind til du har full kontroll.

Egentlig høres det ut som en bakteriebombe....men det er sikkert bra :-)

Tror jeg slal la være på telttur og sånn da...hehe

(som om jeg er plagsomt mye på sånne)

Hva med svømmebassenger og sånn?

Videoannonse
Annonse
  • Svar 67
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• flisa

22

• Lillemus

6

• org

6

• calendula

6

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Gratulerer, og velkommen i klubben. ;)

Jeg brukte faktisk noen måneder med å føle meg vel, og få den til å sitte riktig hver gang. Nå har jeg kjøpt ny fordi jeg mistet den gamle, og kjøpte minste størrelse selv om jeg skal ha stor størrelse siden jeg har født. Tror det kan hjelpe, men har ikke fått testa den ut enda. De siste 3-4 månedene har jeg vært nødt til å bruke tampong og bind igjen, og jeg takler det virkelig dårlig nå som jeg vet hvor fantastisk det er å bruke menskoppen.

Skrevet

Kjøp nå, du angrer ikke!

Det er den mest lettvinte mensløsning jeg har vært bort i og jeg angrer på at jeg ikke kjøpte den for lenge siden. Har brukt bare diva cup i 3 år nå.

Når du vet at mensen er på vei kan du sette den inn & unnngå svette truseinnlegg. Du trenger ikke ha med deg bind/tamponger. Du tømmer et par ganger for dagen, vasker & setter på plass igjen. Ferdig.

Med de blødningene jeg har de første dagene måtte jeg tømt den hver time...

Høres ekkelt ut synes jeg, holder meg til truseinnlegg og tamponger jeg. :o)

Skrevet

Med de blødningene jeg har de første dagene måtte jeg tømt den hver time...

Høres ekkelt ut synes jeg, holder meg til truseinnlegg og tamponger jeg. :o)

Det var ikke ekkelt! - du blør sikkert ikke en slik kopp full på en time, Lillemus - den er stor som et eggeglass!

Skrevet

Ja- det er jo det som er så fint med denne sier de. Og det er jo ikke litervis man blør heller, det er mindre enn man tror.

"Og det er jo ikke litervis man blør heller"

Jo! Jeg blør glatt rett gjennom de rosa tampongene (normal+) på 1 1/2 - 2 timer de første 2 dagene.

Skrevet

Jo! Jeg blør glatt rett gjennom de rosa tampongene (normal+) på 1 1/2 - 2 timer de første 2 dagene.

Det gjorde jeg også, men da hadde du sluppet at det lakk!

Skrevet

vet du hva... telttur er en av situasjonene hvor jeg setter aller mest pris på menskoppen. Vanligvis trenger jeg ikke å tømme mer en om morgene og kvelden, det er fordel nr 1.

Du slipper å dra rundt på/grave ned - med dårlig samvittighet ekle bind eller tamponger.

Du kan fint skylle med vann fra din vannflaske bak en stein hvis du må tømme midt på dagen. Ellers tar jeg meg en liten privat tur etter jeg har varmet opp en kopp med vann. Tar ut koppen, tømmer, smører inn med såpe, skyller med varmt vann & inn igjen. Det er fort gjort i tillegg til tannpussen.

Det er en lettelse å slippe alt det vanlige mensstyret på tur synes jeg.

Prøv deg fram, når du blir litt mer vant med koppen merker du nok at det går bra nesten over alt.

Skrevet

Basseng er no problem, egentlig mer hygienisk enn tamponger hvor det alltid siver inn litt vann. (jeg måtte iallefall skifte tampong etter svømmetur da jeg brukte dem)

Skrevet

vet du hva... telttur er en av situasjonene hvor jeg setter aller mest pris på menskoppen. Vanligvis trenger jeg ikke å tømme mer en om morgene og kvelden, det er fordel nr 1.

Du slipper å dra rundt på/grave ned - med dårlig samvittighet ekle bind eller tamponger.

Du kan fint skylle med vann fra din vannflaske bak en stein hvis du må tømme midt på dagen. Ellers tar jeg meg en liten privat tur etter jeg har varmet opp en kopp med vann. Tar ut koppen, tømmer, smører inn med såpe, skyller med varmt vann & inn igjen. Det er fort gjort i tillegg til tannpussen.

Det er en lettelse å slippe alt det vanlige mensstyret på tur synes jeg.

Prøv deg fram, når du blir litt mer vant med koppen merker du nok at det går bra nesten over alt.

Ja, det er sikkert bare en vanesak:)

Skrevet

Basseng er no problem, egentlig mer hygienisk enn tamponger hvor det alltid siver inn litt vann. (jeg måtte iallefall skifte tampong etter svømmetur da jeg brukte dem)

Jeg så med skrekk for meg at den datt ut - hehe - duppa opp og ned i vannskorpa...

Skrevet

Kjøp nå, du angrer ikke!

Det er den mest lettvinte mensløsning jeg har vært bort i og jeg angrer på at jeg ikke kjøpte den for lenge siden. Har brukt bare diva cup i 3 år nå.

Når du vet at mensen er på vei kan du sette den inn & unnngå svette truseinnlegg. Du trenger ikke ha med deg bind/tamponger. Du tømmer et par ganger for dagen, vasker & setter på plass igjen. Ferdig.

Har hatt 1 mens på 5 år - det er derfor tida ikkje har vore moden ;-) Kan jo ikkje godgjere seg garantien dersom ein ikkje får prøvd den.

Men ein dag blir det vel slutt på svangerskap og amming her også.

Skrevet

Har hatt 1 mens på 5 år - det er derfor tida ikkje har vore moden ;-) Kan jo ikkje godgjere seg garantien dersom ein ikkje får prøvd den.

Men ein dag blir det vel slutt på svangerskap og amming her også.

AHA- - du går rundt og blir besvangret støtt? :)

Gjest damebeger
Skrevet

Som calendula sier, så er damebegeret helt genialt ved bading. Ingen lekasje, du kan svømme helt trygt. Så det er slutt på den ekle røde skyen som oppstår ved tampongbruk.

Skrevet

Som calendula sier, så er damebegeret helt genialt ved bading. Ingen lekasje, du kan svømme helt trygt. Så det er slutt på den ekle røde skyen som oppstår ved tampongbruk.

Rød sky? *grøss* Har jeg også hatt det...?

Skrevet

Jeg har klipt av tuppen på min. Skjønte aldri poenget med den.

Etter at jeg lærte å sette den inn riktig har jeg aldri opplevd lekasje. Tips: den skal IKKE langt inn.

Skrevet

Inspirert av denne tråden, har jeg nettopp bestilt fra den samme siden som deg, flisa.

Men si meg, hva koster det i norske kroner, det jeg nå har bestilt? *grønn*

Skrevet

Men de grønne er jo større?

Første dagen blør jeg endel. Da går det gjennom en grønn tampong på ca 3 timer. Men resten av perioden blør jeg lite.

Skrevet

Jeg begynner å venne meg til den :) - litt ekkel følelse med en gang jeg har skiftet -den driver sikkert da på å "folde seg ut" - litt vakuum og skvulp og klisj og sånn - hehe (ja, dere får bare snu dere vekk dere som ikke orker detaljer) :)

Skrevet

Jeg har klipt av tuppen på min. Skjønte aldri poenget med den.

Etter at jeg lærte å sette den inn riktig har jeg aldri opplevd lekasje. Tips: den skal IKKE langt inn.

Men den skal ikke henge på utsiden heller - hehe, det var litt vemmelig :)

Skrevet

Inspirert av denne tråden, har jeg nettopp bestilt fra den samme siden som deg, flisa.

Men si meg, hva koster det i norske kroner, det jeg nå har bestilt? *grønn*

tja - var det ikke rundt 240,- eller noe sånt da?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...