Gå til innhold

Ja - da kom dagen - Mooncup - (hold dere unna dere som ikke tåler sånne innlegg)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Men de grønne er jo større?

Første dagen blør jeg endel. Da går det gjennom en grønn tampong på ca 3 timer. Men resten av perioden blør jeg lite.

De grønne er større ja, jeg bruker dem de første nettene og om jeg vet det tar lengre tid før jeg har anledning til å skifte tampong. Grunnen til at jeg ikke liker å bruke dem er at jeg synes de er nesten for store rent fysisk.

Videoannonse
Annonse
  • Svar 67
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• flisa

22

• Lillemus

6

• org

6

• calendula

6

Mest aktive i denne tråden

Gjest damebeger
Skrevet

Jeg begynner å venne meg til den :) - litt ekkel følelse med en gang jeg har skiftet -den driver sikkert da på å "folde seg ut" - litt vakuum og skvulp og klisj og sånn - hehe (ja, dere får bare snu dere vekk dere som ikke orker detaljer) :)

Den følelsen husker jeg at jeg også hadde i starten, merker ikke noe til det nå.

Etter at du har satt den inn, så prøv å drei den rundt et par ganger (ta tak nederst i selve begeret), da folder den seg ut med en gang.

Skrevet

tja - var det ikke rundt 240,- eller noe sånt da?

Mulig det, ja. Nå venter jeg i spenning!

Skrevet

Den følelsen husker jeg at jeg også hadde i starten, merker ikke noe til det nå.

Etter at du har satt den inn, så prøv å drei den rundt et par ganger (ta tak nederst i selve begeret), da folder den seg ut med en gang.

AHA! -takk for det tipset!

Skrevet

Rød sky? *grøss* Har jeg også hatt det...?

tenke det samme selv.... får vel ikke det hvis man akkurat har skiftet propp, vel?

Skrevet

Mulig det, ja. Nå venter jeg i spenning!

ja - det var litt frydefullt -syns neste jeg jukser og snyter noen for penger jeg nå - med å la vær å kjøpe tamponger og bind - hehe

Skrevet

Jeg bruker også hormonspiral -den har hjulpet meg til å få normale blødninger - før blødde jeg 16 dager og sånn i strekk BLÆÆ. Så et liv uten mens kan jeg sikkert ikke få. Har lavt stoffskifte -så det er nok det som gjør det, tror de.

"Så et liv uten mens kan jeg sikkert ikke få."

Tja, vi får vel håpe at du lever lenge nok til å oppøeve det!! ;-)

Skrevet

Nei - det går fortere enn bind - slipper all tapen som må kastes etc. etc. - men jeg syns det var litt klinete - sikkert en treningssak.

hehe, ser for meg sånn offentlig toalett uten vask inne på båsen - at jeg kommer hoppende ut med buksa nede på anklene og en liten rød coctail i hånda - bort til vasken -og så hoppe tilbake for å sette den inn igjen.

*ler så jeg dauer*

Dette, kominert med historien din om da du var på seminar og kom inn på tidenes verste grisedo.... *he he*

Skrevet

tenke det samme selv.... får vel ikke det hvis man akkurat har skiftet propp, vel?

Tenk deg alle som har stått på bassengkanten og betraktet den røde skya... Usj!

Skrevet

*ler så jeg dauer*

Dette, kominert med historien din om da du var på seminar og kom inn på tidenes verste grisedo.... *he he*

Ja, dærsken - da jeg måtte surre inn hele armen i dopapir og skride til verket - URK!

Skrevet

Tenk deg alle som har stått på bassengkanten og betraktet den røde skya... Usj!

hmmmm.... bader mest i sjø, jeg da, men tviler på at det er så mye rød sky uansett.

Skrevet

De grønne er større ja, jeg bruker dem de første nettene og om jeg vet det tar lengre tid før jeg har anledning til å skifte tampong. Grunnen til at jeg ikke liker å bruke dem er at jeg synes de er nesten for store rent fysisk.

Skryt!

Skrevet

Skryt!

*Hehe* neida, jeg er ikke sååå trang nedentil, men alikevel synes jeg det kan være litt ubehagelig å sette inn de største tampongene. Dessuten har jeg inntrykk av at de også lekker lett fordi det renner forbi før de rekker å fylle kjernen på en måte.

Gjest damebeger
Skrevet

Rød sky? *grøss* Har jeg også hatt det...?

Jeg har fått "rød sky" mange ganger i badekaret, selv om jeg skiftet tampong rett før.

Etter at jeg opplevde det første gang, sluttet jeg helt å bade i basseng under mensen.

Men nå når jeg bruker damebeger, så er "skyen" et tilbakelagt stadium, og jeg bader også i basseng under mensen igjen.

Gjest damebeger
Skrevet

hmmmm.... bader mest i sjø, jeg da, men tviler på at det er så mye rød sky uansett.

Nå får jeg vel refs av Prozak for å gjenta det samme svaret til flere i tråden ;-)

Men jeg lar deg likevel få en kopi av svaret til org, siden det ikke er sikkert du ser det ellers:

Jeg har fått "rød sky" mange ganger i badekaret, selv om jeg skiftet tampong rett før.

Etter at jeg opplevde det første gang, sluttet jeg helt å bade i basseng under mensen.

Men nå når jeg bruker damebeger, så er "skyen" et tilbakelagt stadium, og jeg bader også i basseng under mensen igjen.

Skrevet

"Rød sky" slipper du hvis du smører inn den flate enden av tampoingen (der tråden sitter) med vaselin før du setter den inn. Da trekker den ikke vann og du kan bade en stund uten "rød sky" i alle fall.

Skrevet

Nå får jeg vel refs av Prozak for å gjenta det samme svaret til flere i tråden ;-)

Men jeg lar deg likevel få en kopi av svaret til org, siden det ikke er sikkert du ser det ellers:

Men hvis du akkurat har skiftet og så plutselig blør veldig mye, så kan det jo hende at tampongen ikke har utvidet seg nok ennå.

Jeg har ihvertfall aldri sett noen rød sky i badekaret.

Gjest damebeger
Skrevet

"Rød sky" slipper du hvis du smører inn den flate enden av tampoingen (der tråden sitter) med vaselin før du setter den inn. Da trekker den ikke vann og du kan bade en stund uten "rød sky" i alle fall.

Takk for tips, men nå har jeg sluttet å bruke tampomger da.

Men det er fint at du støtter meg i at "rød sky" fenomenet eksisterer, jeg så at morsan ikke trodde på det.

Gjest damebeger
Skrevet

Men hvis du akkurat har skiftet og så plutselig blør veldig mye, så kan det jo hende at tampongen ikke har utvidet seg nok ennå.

Jeg har ihvertfall aldri sett noen rød sky i badekaret.

Det er mulig at jeg har mye kraftigere mens enn deg?

Bare vær glad du ikke har sett det, det er en skikkelig guffen opplevelse :(

Skrevet

Det er mulig at jeg har mye kraftigere mens enn deg?

Bare vær glad du ikke har sett det, det er en skikkelig guffen opplevelse :(

ja, huff, det skjønner jeg godt!!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...