Gå til innhold

Ja - da kom dagen - Mooncup - (hold dere unna dere som ikke tåler sånne innlegg)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Takk for tips, men nå har jeg sluttet å bruke tampomger da.

Men det er fint at du støtter meg i at "rød sky" fenomenet eksisterer, jeg så at morsan ikke trodde på det.

Selvfølgelig kan det lekke gjennom tampongene når man bader! Tråden trekker jo til seg vann og tampongen fungerer som en svamp.

Videoannonse
Annonse
  • Svar 67
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• flisa

22

• Lillemus

6

• org

6

• calendula

6

Mest aktive i denne tråden

hare1365380455
Skrevet

vet du hva... telttur er en av situasjonene hvor jeg setter aller mest pris på menskoppen. Vanligvis trenger jeg ikke å tømme mer en om morgene og kvelden, det er fordel nr 1.

Du slipper å dra rundt på/grave ned - med dårlig samvittighet ekle bind eller tamponger.

Du kan fint skylle med vann fra din vannflaske bak en stein hvis du må tømme midt på dagen. Ellers tar jeg meg en liten privat tur etter jeg har varmet opp en kopp med vann. Tar ut koppen, tømmer, smører inn med såpe, skyller med varmt vann & inn igjen. Det er fort gjort i tillegg til tannpussen.

Det er en lettelse å slippe alt det vanlige mensstyret på tur synes jeg.

Prøv deg fram, når du blir litt mer vant med koppen merker du nok at det går bra nesten over alt.

Grave ned bind? Jeg ville heller lagt det i en pose og kastet i et boss....

Skrevet

Det var ikke ekkelt! - du blør sikkert ikke en slik kopp full på en time, Lillemus - den er stor som et eggeglass!

Jeg klarte fint å fylle min på et par timer da jeg hadde kobberspiral...

Skrevet

Sier som Åsemor, jeg - velkommen i klubben :-) Selv om min har ligget i skuffen en stund nå, siden Lillevill ble unnfanget i disse dager for et år siden.

Skrevet

Jeg har fått "rød sky" mange ganger i badekaret, selv om jeg skiftet tampong rett før.

Etter at jeg opplevde det første gang, sluttet jeg helt å bade i basseng under mensen.

Men nå når jeg bruker damebeger, så er "skyen" et tilbakelagt stadium, og jeg bader også i basseng under mensen igjen.

Urk! *s* Men nå er damebeger bestilt, så da slipper jeg den tanken igjen!

Gjest damebeger
Skrevet

Urk! *s* Men nå er damebeger bestilt, så da slipper jeg den tanken igjen!

Da ønsker jeg deg lykke til :-)

Du blir helt sikkert fornøyd, du også!

Skrevet

Men den skal ikke henge på utsiden heller - hehe, det var litt vemmelig :)

Hehe..

Uttrykket "begeret er fullt" blir forresten litt annerledes etter denne tråden.

Skrevet

Hehe..

Uttrykket "begeret er fullt" blir forresten litt annerledes etter denne tråden.

Helt enig! :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...