Gå til innhold

å opprette vennskap som godt voksen

Anbefalte innlegg

Gjest på forhånd takk for svar
Skrevet

er det bare en myte at det er vanskelig å opprette nye vennskap som godt voksen?

har folk flest nok med seg og sitt fra før ,og har ikke ønske,interesse eller kapasitet til å omgåes flere venner enn de de har fra før?

fint å få høre din erfaring

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De vennene jeg har de har jeg fått i voksne alder. Da jeg ble skilt ble "vennene" igjen hos eksen.

Gjest på forhånd takk for svar
Skrevet

De vennene jeg har de har jeg fått i voksne alder. Da jeg ble skilt ble "vennene" igjen hos eksen.

godt å vite at det er håp.er dette venner som var i samme situasjon(altså hadde lite venner selv),eller er det folk som hadde mye venner fra før?

i hvilke forbindelser ble du kjent med dem?

Gjest torpedo gull
Skrevet

Skjnner godt at vennene dine ble igjen hos ham og ikke ble med deg...

Skrevet

godt å vite at det er håp.er dette venner som var i samme situasjon(altså hadde lite venner selv),eller er det folk som hadde mye venner fra før?

i hvilke forbindelser ble du kjent med dem?

Min beste venninne blejeg kjent med via jobben - hun driver reklamebyrå og jeg kjøpte noen tjenester av henne - vi har masse felles interesser -hun er 10 år eldre enn meg - men det spiller ingen rolle :)

En annen venninne ble jeg kjent med via barselgruppa jeg gikk i for 9 år siden -siden ansatte sjefen min henne - under påtrykk fra meg - nå jobber hun i Oslo -men vi holder kontakten sporadisk.

Så er det alle de jeg har blitt kjent med via DOL -de mailer jeg med jevnt og trutt -de fleste av dem er ikke her på DOL lenger. Vi kan fortelle hverandre alt -koselig.

Skrevet

Skjnner godt at vennene dine ble igjen hos ham og ikke ble med deg...

Ja - det skjønner jeg også :)

Skrevet

Jeg har fått flere venninner (og venner) i såkalt godt voksen alder.

Noen har jeg blitt kjent med gjennom jobben, noen i organisasjonsliv og noen er naboer med jevnaldrende barn.

Resten av vennene mine kommer stort sett fra studietiden.

Skrevet

Jeg har vel egentlig bare 3 gode venninner. Den ene har jeg fått i godt voksen alder. Her har det vært praktisk for oss begge ettersom vi har barn i samme alder + at vi nå har begynt å trene på samme sted.

Da blir nytten større enn tidsforbruk/energiforbruk.

Skrevet

Jeg har fått 2 veldig gode venner etter at jeg ble voksen (over 25 år).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...