Gå til innhold

Svart sopp på do

Anbefalte innlegg

Gjest ny leilighet
Skrevet

Jeg har kjøpt ny leilighet, og trodde det var sot bak doen da jeg vasket første gang. Siden har jeg skjønt det er en slags sopp.

Nå er spørsmålet - hvordan bli kvitt den? Jeg har prøvd både det ene og det andre, men like fullt kommer soppen tilbake. Jeg tror den gjemmer seg bak panelet som skjuler noen rør. Når det oppstår kondens, blusser soppen opp.

Er det noen her som vet hva jeg må gjøre? Helst uten å måtte rive paneler og pusse opp hele doen.

Skrevet

Du må nok ned med panelet ja. Det er fukt der fra doen og det gir grobunn for soppen. Synd, men sant.

Skrevet

Du må nok ned med panelet ja. Det er fukt der fra doen og det gir grobunn for soppen. Synd, men sant.

Fuktig luft på badet kondenserer på den kalde cisterna og renner ned til sokkelen. Den fuktige lufta må fjernes, så de unngår kondens. Tipper det er kondens inne i veggen også.

Skrevet

Hvis det er fuktskader med sopp slik du beskriver, burde det vel kvalifisere til klage på kjøpet, og dekning av utgifter til utbedring.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...