Gjest sunt og godt Skrevet 23. august 2006 Skrevet 23. august 2006 Jeg lager ofte grønnsakssuppe rett og slett ved å koke opp grønnsaker sammen (poteter, gulrøtter, brokkoli m.m. med litt krydder). Men hvordan kan jeg få suppen litt tykkere? Jeg ønsker ikke å bruke hvetemel, fett eller kunstige tilsetningsstoffer. 0 Siter
Gjest bare forslag Skrevet 23. august 2006 Skrevet 23. august 2006 potetmos,potetmel? eller bruke mindre vann,evt raspe opp noe av grønnsakene. 0 Siter
Gjest maisenna Skrevet 23. august 2006 Skrevet 23. august 2006 moser du grønnsakene? hvis ikke kan du kjøre et par av potetene i blender (eller mose for hånd) og spe kraften med denne. eller du kan brke maisenna-mel (les på pakken) 0 Siter
flisa Skrevet 23. august 2006 Skrevet 23. august 2006 denne er fin: (om du ikke vil bruke potetstappepulver) Maizena LYS JEVNING 0 Siter
Gjest sunt og godt Skrevet 23. august 2006 Skrevet 23. august 2006 Takk for tipsene! Potetmospulver er ikke akkurat særlig sunt nei. Men å mose grønnsakene eller bruke maizenna-mel, det kan jeg gjerne prøve. 0 Siter
calendula Skrevet 23. august 2006 Skrevet 23. august 2006 Jeg fisker alltid ut et par av potetene og moser dem med litt av suppen med stavmixeren. 0 Siter
kaffepiken Skrevet 23. august 2006 Skrevet 23. august 2006 Du kan mose suppa med en stavmixer. Hvis du ikke vil ha helt glatt suppe, kan du mose f.eks 2/3 av suppa glatt, deretter ha oppi den siste umosede tredjedelen sånn at suppa får mer struktur. 0 Siter
flisa Skrevet 23. august 2006 Skrevet 23. august 2006 Takk for tipsene! Potetmospulver er ikke akkurat særlig sunt nei. Men å mose grønnsakene eller bruke maizenna-mel, det kan jeg gjerne prøve. ikke maizena-mel!! da blir det gelé - bruk Maizena Jevning. 0 Siter
missKrogh Skrevet 23. august 2006 Skrevet 23. august 2006 Potetmel funker ypperlig. Ha litt i ett glass med lokk, tilsett litt vann og rist. Da blir det ikke klumper når du rører det inn i suppa. 0 Siter
flisa Skrevet 23. august 2006 Skrevet 23. august 2006 Potetmel funker ypperlig. Ha litt i ett glass med lokk, tilsett litt vann og rist. Da blir det ikke klumper når du rører det inn i suppa. potetmel??? det blir jo gelé.... 0 Siter
morsan Skrevet 23. august 2006 Skrevet 23. august 2006 potetmel??? det blir jo gelé.... Neida, potetmel er fint til å tykne supper, sauser og ostefondue! :-) men man må altså røre ut potetmelet i kald væske før det tilsettes suppen/sausen/fonduen. 0 Siter
morsan Skrevet 23. august 2006 Skrevet 23. august 2006 Takk for tipsene! Potetmospulver er ikke akkurat særlig sunt nei. Men å mose grønnsakene eller bruke maizenna-mel, det kan jeg gjerne prøve. Hvorfor er det ok med maizenna men ikke med hvetemel? 0 Siter
Speak Skrevet 24. august 2006 Skrevet 24. august 2006 Om jeg har litt melk/fløte i suppa så bruker jeg maismel. Evt. kan du bruke mindre vann og mose grønnsakene med stavmikser. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.