jenngirl Skrevet 7. april 2001 Del Skrevet 7. april 2001 Jeg har i flere år slitt med sur mage og med luftproblemer. For noen uker siden begynte jeg å ta et kosttilskudd, egentlig av en helt annen grunn, men da ble problemene helt uventet borte! (Aner ikke hvorfor...) For noen år siden fikk jeg fjærnet galleblæren, og jeg husker at legen sa at hvis jeg fikk mye mageproblemer kunne jeg få medisiner for det. Det var i USA jeg fjernet galleblæren, og så flyttet jeg til Norge, og det ble liksom aldri noe av det legebesøket. Nå lurer jeg på: var mageplagene mine relatert til at jeg fikk fjernet galleblæren? Får man ofte mageplager, og hva slags plager kan man vente seg av det inngrepet? Og hva inneholder de medisinene man evt. kan ta? Jeg synes det er så utrolig rart at plagene mine har forsvunnet så plutselig etter så mange år, og vil gjerne vite hvorfor. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dido Skrevet 8. april 2001 Del Skrevet 8. april 2001 Kan du være så snill å fortelle meg hvilket kosttilskudd dette var??? Kanskje er det håp også for andre! Har selv slitt med samme problemer i årevis....På forhånd takk! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jenngirl Skrevet 9. april 2001 Forfatter Del Skrevet 9. april 2001 Kan du være så snill å fortelle meg hvilket kosttilskudd dette var??? Kanskje er det håp også for andre! Har selv slitt med samme problemer i årevis....På forhånd takk! Jeg begynte å ta konjugert linolsyre (CLA) som egentlig skal hjelpe enn å gå ned i vekt. Noe vekttap har jeg imidlertid ikke merket noe til, men derimot har mageplagene blitt borte. Altså en helt annen effekt enn det det skulle ha. (Dette kan godt være tilfeldigheter, og det er slett ikke sikkert at det vil fungere på andre. Grunnen til at jeg spør er at jeg synes det er veldig rart at mageproblemene så plutselig forsvant. En dag unnlot jeg å ta CLA, og da var plagene tilbake. Nå lurer jeg altså veldig på hva det er som gjør at disse plagene har forsvunnet, og dersom det er CLA som har hjulpet...hvorfor denne effekten? Jeg merket at CLA er laget av solsikkefrøolje/ekstrakt. Har dette noen syrenøytraliserende effekter? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Janne Kvammen, Klinisk Ernæringsfysiolog Skrevet 12. april 2001 Del Skrevet 12. april 2001 Hei jenngirl Det er interessant at CLA har vist seg effektivt for dine mageproblemer (sur mage og luft). Jeg vet ikke om du har lagt om kostholdet ditt samtidig eller om CLA er den eneste forandringen som har skjedd? Jeg kan ikke svare deg på hvorfor CLA har hatt denne effekten på magen din. Vi vet fremdeles for lite om effektene av CLA. For å få mer informasjon om medisiner og vanlige problemer ved fjerning av galleblæren vil jeg anbefale at du stiller spørsmålet under forum for allmennmedisin. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jenngirl Skrevet 12. april 2001 Forfatter Del Skrevet 12. april 2001 Hei jenngirl Det er interessant at CLA har vist seg effektivt for dine mageproblemer (sur mage og luft). Jeg vet ikke om du har lagt om kostholdet ditt samtidig eller om CLA er den eneste forandringen som har skjedd? Jeg kan ikke svare deg på hvorfor CLA har hatt denne effekten på magen din. Vi vet fremdeles for lite om effektene av CLA. For å få mer informasjon om medisiner og vanlige problemer ved fjerning av galleblæren vil jeg anbefale at du stiller spørsmålet under forum for allmennmedisin. Jeg har ikke lagt om kostholdet, men samtidig som jeg tar CLA har jeg begynt å trimme litt mer enn vanlig. (Går en lang tur hver kveld.) Annet enn dette har jeg ikke forandret på noe. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.