Gå til innhold

Husmor anno 1955.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvsagt. Dette er jo barnelærdom for enhver kvinne. ;o)

Gjest Princess Peach
Skrevet

Selvsagt. Dette er jo barnelærdom for enhver kvinne. ;o)

Ja, selvsagt. *stryke underbukser og sokker mens jeg ser lengselsfullt ut vinduet etter min kjære*

Skrevet

Jeg samler på sånne bøker ;) de er nesten litt grusomme å lese

Skrevet

Jeg jobbet en gang på et skolebibliotek og skolen vegg-i-vegg skrøt av at de hadde så mange bøker i sitt nyåpnede bibliotek.

Jeg var der nede og kikket litt og bl.a. 5 eksemplarer av "Husmorboka" fra 50-tallet imponerte ikke så veldig... :o)

Skrevet

Ja, selvsagt. *stryke underbukser og sokker mens jeg ser lengselsfullt ut vinduet etter min kjære*

Husk bare å hvil i 15 min før han kommer hjem - og for all del, se fresh ut! ;o)

Gjest Princess Peach
Skrevet

Ja, litt grusomt. Leser det med litt skrekkblandet fryd. :)

Skrevet

Et luftslott med luftkone.

OBS: Ikke kone med luft i.

Gjest Princess Peach
Skrevet

Husk bare å hvil i 15 min før han kommer hjem - og for all del, se fresh ut! ;o)

Skynder meg å ta på mascara og lipgloss med en gang! Får dole litt, så er jeg nok uthvilt. *fnis*

Skrevet

Ja, litt grusomt. Leser det med litt skrekkblandet fryd. :)

Ja, vent med å fortelle - husk det han forteller er viktigere......IIIIIIIIIIIIK

Gjest Princess Peach
Skrevet

Ja, vent med å fortelle - husk det han forteller er viktigere......IIIIIIIIIIIIK

Hihi. Ja, han har jo så mye spennende å fortelle! :D

Skrevet

Ikke les bøker om barneoppdragelse fra tidlig på 1900-tallet, de er groteske.

Legebøker fra samme tid er hårreisende.

Gjest Princess Peach
Skrevet

Et luftslott med luftkone.

OBS: Ikke kone med luft i.

Jeg er nok mer en "kone" med luft i enn en slik perfekt frue som beskrevet her. *promp* ;)

Skrevet

Ikke les bøker om barneoppdragelse fra tidlig på 1900-tallet, de er groteske.

Legebøker fra samme tid er hårreisende.

Dr. Spock var jo rene guruen i sin tid. (Var det ikke det han het?)

Skrevet

Å sitte med beina på bordet med hull i sokken i utslitt joggebukse, utslitt t-skjorte, lese Se og Hør, med fett hår i en topp midt på huet og rullingsen i munnviken?

Skrevet

Jeg er nok mer en "kone" med luft i enn en slik perfekt frue som beskrevet her. *promp* ;)

Kanskje vi heller vil ha en vi kan slippe lufta helt ut av og putte i skapet? Og eneste utgiften er lappesaker?

Gjest Princess Peach
Skrevet

Kanskje vi heller vil ha en vi kan slippe lufta helt ut av og putte i skapet? Og eneste utgiften er lappesaker?

Det blir da noen uhyre kjedelige familiemiddager med en sånn? :)

Gjest Princess Peach
Skrevet

Å sitte med beina på bordet med hull i sokken i utslitt joggebukse, utslitt t-skjorte, lese Se og Hør, med fett hår i en topp midt på huet og rullingsen i munnviken?

Er det drømmedama di? :)

Skrevet

Dr. Spock var jo rene guruen i sin tid. (Var det ikke det han het?)

Felles for mange var at de var merkelig opptatt av årelating (folk døde ofte av blodtap) og omskjæring av guttebarn. De var helt hysterisk opptatt av omskjæring. En kombinasjon av omskjæring og årelating skulle kurere alt. I tilleggg til teorier om kvinners "hysteriske" livmor og dennes omfattende virkninger for både mann og kvinne. Hvis vi plusser på med livsfarlig kvikksølvsalve og andre svært giftige remedier, så er det noen skikkelige troll:

http://www.circinfo.org/quote.html

Skrevet

Er det drømmedama di? :)

Nope. I kontrast til en blid indisk dame som hjelper mannen på med klærne om morgenen, barberer han og følger han til bussen. Han skal være fin når han kommer på jobben. Hun pynter til han kommer hjem, har alltid maten klar, og alltid med et smil. Hun er universitetsutdannet og fører regnskap for andre hjemme.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...