Gå til innhold

Husmor anno 1955.

Anbefalte innlegg

Gjest Princess Peach
Skrevet

Nope. I kontrast til en blid indisk dame som hjelper mannen på med klærne om morgenen, barberer han og følger han til bussen. Han skal være fin når han kommer på jobben. Hun pynter til han kommer hjem, har alltid maten klar, og alltid med et smil. Hun er universitetsutdannet og fører regnskap for andre hjemme.

Gåshameg!

Videoannonse
Annonse
Gjest svanekam
Skrevet

Jeg er nok mer en "kone" med luft i enn en slik perfekt frue som beskrevet her. *promp* ;)

Med litt dresur hadde du nok blitt ok.

Gjest Princess Peach
Skrevet

Med litt dresur hadde du nok blitt ok.

Det tviler jeg på. :)

Skrevet

Ha! Helt ekte ektemannhjemkomst her i huset i går: Han åpner døra og kommer inn i gangen. Jeg hyler: - Neeeei! Nei! Ikke kom nå! Gå din vei! Eller sett deg på terrassen (det regnet litt). Ikke kom inn på kjøkkenet! Dra til helvete!

Det siste var riktignok til sukkerbrødet som jeg forgjeves hadde prøvd å få ut av cellofanen. Vi skulle ha folk hos oss på kort varsel, og jeg skulle lage bløtkake (under sterkt press av mannen min), men hadde ikke tid til å bake sukkerbrød. Skulle bare fylle i krem, bær og slikt.

To sukkerbrød av ferdig-sorten gikk rett vest, bare smuler overalt, de satt limt til pakka.

Kjøkkenet fløt av krem og kliss og skitne plastboller, det var veps inne og jeg hadde skåret meg i fingeren. Han kom før jeg hadde regnet med og det bare gikk helt i kryss for meg.

MEN - moderne ektemenn tar sånt helt rolig. Han kom inn på kjøkkenet, sa Oida! og gikk igjen. I går bygget jeg to bløtkaker av små biter og limte med krem og syltetøy. Absolutt siste gangen jeg kjøper sånn ferdiggreier som sitter fast i papiret.

Skrevet

Ha! Helt ekte ektemannhjemkomst her i huset i går: Han åpner døra og kommer inn i gangen. Jeg hyler: - Neeeei! Nei! Ikke kom nå! Gå din vei! Eller sett deg på terrassen (det regnet litt). Ikke kom inn på kjøkkenet! Dra til helvete!

Det siste var riktignok til sukkerbrødet som jeg forgjeves hadde prøvd å få ut av cellofanen. Vi skulle ha folk hos oss på kort varsel, og jeg skulle lage bløtkake (under sterkt press av mannen min), men hadde ikke tid til å bake sukkerbrød. Skulle bare fylle i krem, bær og slikt.

To sukkerbrød av ferdig-sorten gikk rett vest, bare smuler overalt, de satt limt til pakka.

Kjøkkenet fløt av krem og kliss og skitne plastboller, det var veps inne og jeg hadde skåret meg i fingeren. Han kom før jeg hadde regnet med og det bare gikk helt i kryss for meg.

MEN - moderne ektemenn tar sånt helt rolig. Han kom inn på kjøkkenet, sa Oida! og gikk igjen. I går bygget jeg to bløtkaker av små biter og limte med krem og syltetøy. Absolutt siste gangen jeg kjøper sånn ferdiggreier som sitter fast i papiret.

Det går rett inn i Muppet-Show.

Skrevet

En digresjon:

For noen år siden var jeg på Norsk Skolemuseum. I lærebøkene for barneskolen på 1900 tallet, er det ramset opp fakta om ulike folkegrupper, blant annet at italienere og spanjoler er kjeltringer og late lurendreiere hele gjengen.

I revidert utgave rundt 20 år senere er italienerene frikjent, mens teksten fortsatt står på spanjolene :o)

(mulig jeg roter med årstall og blander hvem som slapp unna her nå, men dere skjønner, (hehe))

Gjest Calóni
Skrevet

En digresjon:

For noen år siden var jeg på Norsk Skolemuseum. I lærebøkene for barneskolen på 1900 tallet, er det ramset opp fakta om ulike folkegrupper, blant annet at italienere og spanjoler er kjeltringer og late lurendreiere hele gjengen.

I revidert utgave rundt 20 år senere er italienerene frikjent, mens teksten fortsatt står på spanjolene :o)

(mulig jeg roter med årstall og blander hvem som slapp unna her nå, men dere skjønner, (hehe))

Historielæreren vår leste fra sine skolebøker (han var i overkant av 60 år vil jeg tro) for noen år siden, og der var det snakk om hottentotter, iallfall :D

Skrevet

Historielæreren vår leste fra sine skolebøker (han var i overkant av 60 år vil jeg tro) for noen år siden, og der var det snakk om hottentotter, iallfall :D

Men du har vel hørt Torbjørn Egners sang om Hua som var en hottentott :o)

Gjest Calóni
Skrevet

Men du har vel hørt Torbjørn Egners sang om Hua som var en hottentott :o)

Hm....godt bak i barneårene, kanskje? *fundere*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...