Gå til innhold

Kake spørsmål - HASTER

Anbefalte innlegg

Gjest Frustrert frue
Skrevet

Har såååå lyst på kake!!!

Har du en kjapp og god oppskrift på sjoko kake med digg glasur??

Og forressten, kan man lage eplekake uten epler i???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eplekake uten epler?! Da blir det formkake.

Gjest Frustrert frue
Skrevet

Eplekake uten epler?! Da blir det formkake.

ok, formkake da, men er det no godt tro??

Skrevet

ok, formkake da, men er det no godt tro??

Nja... Jeg ville nok hatt i epler eller rabarbra eller noe så den ikke blir så tørr. Evt. sjokolade- og nøttebiter kanskje?

Gjest prøv deg fram
Skrevet

Du kan lage en eplekake med pærer i, eller du kan prøve med noe annet du har i huset. Kanskje fersken blir godt i?

Skrevet

Du kan nok lage eplekake med eplemos/eplesyltetøy.

Har du ikke i eple/epleprodukt, blir det jo ikke eplekake!

Men det går sikkert å skifte ut eple med andre frukter/bær. Har laget kake med pærer f.eks.

Skrevet

detsoteliv.no

Det er svaret på alt som er godt :-)

Skrevet

Eplekake uten epler, men med masse kanel og litt sukker på er kjempegodt. Du kan ha revet skall av appelsin/sitron/lime i, bananer, nøtter, tørket frukt av noe slag osv.

Eller du kan prøve Birdies fantastiske amerikanske muffins, kjapt, lett og vanvittig godt.

Det våte:

2,5 dl melk

1 egg

3/4 dl matolje

Det tørre:

4,8 dl mel

3 store ts bakepulver

en klype salt

ca 1,5 dl sukker

NB! Dette er noe HELT annet enn eggedosisbaserte "cupcakes"!!

Det tørre og det våte blandes hver for seg, deretter røres alt lett sammen. Røren skal IKKE være jevn; da blir muffinsene seige og fæle! Her er foodprosessor forbudt - alt må gjøres for hånd.

Smakstilsetning: Du kan velge nær sagt hva som helst; blåbær, eple, nøtter, most banan, sjokoladebiter, ost, kanel… Dersom du bytter ut 1/3 av melet med maismel får du corn muffins.

Da vet jeg hva jeg skal gjøre ikveld ;)

Hva med en dæsj vaniljekrem inni hver kake før de settes i ovnen? Jeg holder en knapp på most banan, hakkede mandler og noen dråper mandelessens, pluss brun farin i stedet for sukker.

Stekes i muffinsbrett; sett gjerne papirformer i bunnen. Fyll i så mye røre som du overhodet tør!

Stekes ved 200-220º i ca 15-20 minutter

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...