Gå til innhold

NHD: Manisk av abilify?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tilfeldig.

Du blir ikke manisk av antipsykotika.

Takk for svar - endrer ikke dette diagnosen? Jeg vet jeg har opplevd dette før også, men da ble det ikke fanget opp av psykiater. Er det ok med 300 mg Seroquel og 300 mg Orfiril? Psykiateren snakker også om et middel som er i utprøving mot dissosiative lidelser. Blir ikke dette en håpløs smørbrødliste?

Nils Håvard Dahl, psykiater

Takk for svar - endrer ikke dette diagnosen? Jeg vet jeg har opplevd dette før også, men da ble det ikke fanget opp av psykiater. Er det ok med 300 mg Seroquel og 300 mg Orfiril? Psykiateren snakker også om et middel som er i utprøving mot dissosiative lidelser. Blir ikke dette en håpløs smørbrødliste?

Jeg er usikker på det med diagnosen. Var de slik atdu hadde schizofrenidiagnose? I så fall må diagnosen endres til schizoaffektiv.

Om det er nok medisin, kan bare avgjøres ved på se på effekten, og om denne er bra nok.

• 1 måned senere...

jeg ble manisk av p-piller selv om jeg sto på litium så er nok fullt mulig å bli manisk av alt mulig rart...(?)

Jeg er ok med Abilify, men erfarte at jeg ble agitert og urolig i bruk av Risperdal. Uansett stabiliserer vel bivirkningene seg etter hvert som kroppen venner seg til dem.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...