Gå til innhold

er situps oppskrytt?

Gjest Magen

Anbefalte innlegg

Gjest Magen

Bare lurer på om situps er oppskrytt,eller om det funker så bra som det sies?

Hvor mange, og over hvor lang periode må jeg ta de for at jeg skal kunne se resultater?

Og gjør rette situps noe med "nedre magen" eller bare "øvre"?

Har hørt at man kan ta situps en spessiel måte for å fjerne "pule-håndtakene" har noen hørt om denne?

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tja... til det du spør om er alt oppskrytt - bortsett fra å få vekk valpefettet :) INGEN, og jeg gjentar - INGEN, øvelse kan få vekk håndtaka dine. Bare en ting som gjelder - slank dem vekk. Ikke engang tenk på øvelser/metoder som er "spesielt effektive for å få vekk magefett". Områdebestemt slanking - glem det! Selvfølgelig skader det ikke å ta sit-ups, men det vil ikke gjøre noe med det primære problemet.

Tren hardt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Puncher

Heisan!

Som Semafor så sant skriver er hevedmetoden for å få fram synlig muskulatur på magen den samme for andre kroppsdeler - endring i kosthold. Så i tillegg til trening som tar sikte på å forbrenne fett, bør du også tenke på hav du spiser. Når det gjelder selve magetreningen er denne også viktig. Og det dreier seg ikke nødvendigvis bare om tradisjonelle situps. Etter min mening (basert på mange år med variert magetrening) er magetrening vanskelig og personavhengig. Men et grunnprinsipp er likevel konsentrasjon, tenk på at du bruker musklene i magen når du gjennomfører øvelsene. Jeg har sett nok av eksempler på folk som går igjennom magetreningen i høyt tempo og bruker hele kroppen i prosessen.

Rette, tradisjonelle situps har best effekt på den øvre delen. For å trene den nedre delen, som ofte oppfattes som vanskeligst, må du (igjen) bruke de musklene, og tenke på at du gjør det. Det finnes enkle øvelser for å trene denne "delen".

Fortvil ikke, men du må være forberedt på å slite litt dersom du ønsker resultater, og de kommer med hard innsats.

PS Se opp for "rare" øvelser og tips, for de er det mange av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

John Gunnar Oppheim, Instruktør

Hei,

sit-ups er en veldig bra øvelse. Men den fjerner ikke fett. Det er det bare slanking som gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...