emaline Skrevet 9. april 2001 Del Skrevet 9. april 2001 jeg lurer på så mye jeg...hvor mange kalorier er det i en vanlig grov brødskive med brunost på? Jeg har fått helt noia for å spise brød og melk (har sf)..men det er jo egentlig basisen i det norske kostholdet da..nå spiser jeg bare knekkebrød..hvis jeg spiser 3 knekkebrød med brunost og jordbærsylte og drikker en kopp te..hvor mye får jeg i meg da??? Er det en grei frokost? Jeg spiser alltid dette, men er ikke like flink resten av dagen.. Noe annet jeg lurer på er-jeg holder på å bli sammen med en kjempesøt gutt...han vet ikke at jeg har sf, bør jeg fortelle ham det? Han vet at jeg har gått mye ned i vekt..og jeg ser mer eller mindre anorektisk ut..men han sier jo at jeg er pen..(sånn generelt ass..) Er så redd for å legge på meg jeg nå...håper noen vil svare meg selv om det er litt på siden.. Ønsker alle en god påske!!! Hilsen Emma 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Janne Kvammen, Klinisk Ernæringsfysiolog Skrevet 16. april 2001 Del Skrevet 16. april 2001 Hei emaline En grei frokost kan være så mangt. Din frokost er ok. Drikk gjerne melk framfor te. Det er imidlertid alltid det du spiser totalt i løpet av døgnet som avgjør om kostholdet ditt dekker behovene kroppen din har. Forsøk derfor å spise flere måltider med vanlig, sunn mat (inkluder gjerne brødmat med variert pålegg og med melk/juice til). Det er vanskelig for andre (inkludert meg) å avgjøre om du skal si at du har en sf til gutten du forteller om. Føl deg litt fram, og se hva du synes er mest riktig. Det er helt vanlig at man er redd for å legge på seg når man har en sf. Det er likevel slik at du må forsøke å tenke mer på at det er du og ikke sf som bestemmer, og for å bli frisk trenger du/kroppen din mat. Jeg håper du får hjelp til å bli kvitt sf din. Hvis ikke vil jeg oppfordre deg til å søke hjelp hos helsesøster/primærlege. Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.