janzone Skrevet 10. april 2001 Del Skrevet 10. april 2001 Jeg er en mann på 35 år, og skal iflg. alle tabeller ha en max puls på 185. Jeg har imidlertid "tatt meg helt ut" under en løpetur, og målt pulsen til 203 ved hjelp av en pulsklokke. Jeg er ikke overtrent, men heller ikke i veldig dårlig form (bedre enn snittet tror jeg). Er dette farlig, eller naturlig variasjon? Skal jeg justere intervallene for anbefalt pulsnivå under trening? Takknemlig for svar ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oslogutt Skrevet 10. april 2001 Del Skrevet 10. april 2001 Dette er ikke uvanlig. Selv er jeg 40 år og har fortsatt makspuls på 200. Men da jeg var 16 var makspulsen min på 225 (målt helt korrekt). Både du og jeg er nok blandt de med høyest puls. Jeg antar at jeg er trent på det nivået du angir. De vanlige tablellene opererer med at makspuls når du er 20 år er på 200. Deretter må regne med et tap på 1 slag/år (det har stemt for min del). Men i tabellen skal du selv finne din egen makspuls og så trekke fra det anbefalte for å komme til riktig nivå for de forskjellige nivåene trening. Din (og min) makspuls ligger ca 20-25 over det vanlige og du kan jo legge til dette som standard. En annen ting. Har du målt hvilepulsen din? den vil ael også ligge høyere enn for andre? Min er på 55, men mine treningkollegaer ligger på 40-45. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
janzone Skrevet 10. april 2001 Forfatter Del Skrevet 10. april 2001 Dette er ikke uvanlig. Selv er jeg 40 år og har fortsatt makspuls på 200. Men da jeg var 16 var makspulsen min på 225 (målt helt korrekt). Både du og jeg er nok blandt de med høyest puls. Jeg antar at jeg er trent på det nivået du angir. De vanlige tablellene opererer med at makspuls når du er 20 år er på 200. Deretter må regne med et tap på 1 slag/år (det har stemt for min del). Men i tabellen skal du selv finne din egen makspuls og så trekke fra det anbefalte for å komme til riktig nivå for de forskjellige nivåene trening. Din (og min) makspuls ligger ca 20-25 over det vanlige og du kan jo legge til dette som standard. En annen ting. Har du målt hvilepulsen din? den vil ael også ligge høyere enn for andre? Min er på 55, men mine treningkollegaer ligger på 40-45. Takk for fin tilbakemelding. Jeg målte hvilepulsen min for en tid tilbake og da var den på 66. Er i litt bedre form nå, og bør kanskje sjekke den igjen? Igjen; takk for svar :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Yellow Ledbetter Skrevet 10. april 2001 Del Skrevet 10. april 2001 Hei. Jeg ville ikke ligget på max-puls under mosjon. Du må gjerne trene med høy intensitet, men å presse seg helt opp er noe de færreste har "bruk for". Det setter ganske andre krav til restitusjon enn en "passe hard" intervalløkt 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
John Gunnar Oppheim, Instruktør Skrevet 11. april 2001 Del Skrevet 11. april 2001 Hei, tabellene går ut fra normalt gjennomsnitt, og det vil alltid være unntak både under og over. Pulsen din er nok helt i orden. Du vil gjerne kunne ligge noe høyere i treningspuls enn det som står i tabellene. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.