Gå til innhold

sjekker du designet i flere browsere?


fletteguri

Anbefalte innlegg

sjekker du designet i flere browsere når du driver og mekker? Det som er ferdig ser bra ut i explorer, men når jeg testet det ut i opera så funker ikke stylesheet'en og skriften er kolossal på listen over innleggene + at rullegardinmenyen i samme vindu ikke virker ordentlig, du får opp feil forum. Har også erfaring med at slike menyer ikke virker i Netscape...

ps. når du kommer inn på forhåndsvisningen, så bommer tabell rammene..... (explorer)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Webmaster, design

Ja, jeg gjør det, men det nye forumdesignet er såpass komplisert å få til pga. frames at jeg prøver først å få det riktig i Explorer. Det skal nå også være riktig for de fleste versjoner av Netscape, mens Opera er en nøtt.. Målet er å få det riktig i de fleste browsere så fort som mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg gjør det, men det nye forumdesignet er såpass komplisert å få til pga. frames at jeg prøver først å få det riktig i Explorer. Det skal nå også være riktig for de fleste versjoner av Netscape, mens Opera er en nøtt.. Målet er å få det riktig i de fleste browsere så fort som mulig.

Da har du starta i litt feil ende, webmaster. Får du sidene til å se bra ut i Opera (og Netscape 6 for den sakens skyld) så ser de bra ut i de andre også. Både Opera og den nye Netscape 6 kjører helt uten tilleggshacks for å få diverse småstygg kode til å fungere slik de andre browserene gjør. Dermed, får du laga en 100% W3C kompatibel site, så funker det over alt.

Første bud burde uansett være å få ting til å fungere i ALLE browsere før man legger ut nye ting, og i alle fall så radikale endringer som dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...