Gjest fortvilet Skrevet 10. april 2001 Del Skrevet 10. april 2001 Jeg er 172 cm og veier 47 kg. Spiser normalt men sliter litt med høyt stoffskifte som jeg får medisiner for. Prøver veldig å legge på meg da huden har blitt altfor løs og jeg ser fæl ut. Klarer ikke å spise så regelmessig men får jevnt i meg 4 måltider om dagen. For et halvt år siden veide jeg 59 kg og var fornøyd med det. Spiser normalt ved hvert måltid, klarer rett og slett ikke å "proppe" meg, men spiser havregrøt av fløte eller frokostblanding med fløte hver dag. Alltid meierismør på brødskiva, gjerne fett pålegg, ingen lightprodukter, drikker brus og prøver å spise det jeg har lyst på. Jeg er kjempefortvilet, ingen skjønner hvordan dette er som ikke har slitt med det samme. HAR NOEN ET GODT RÅD? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
null Skrevet 16. april 2001 Del Skrevet 16. april 2001 Hei ! Har du prøvd ernæringspulver/ernæringsdrikk? Dette kan du jo ta ved siden av det du vanligvis spiser, slik at du fær økt kaloriinntaket ditt. Etterhvert som vekten kryper oppover (forhåpentligvis:), kan du jo kanskje begynne å trene styrke = økte muskelmasse. Har ikke så mange gode råd..men en plate sjokolade eller to før du legger deg vil nok også hjelpe på mhv, 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Janne Kvammen, Klinisk Ernæringsfysiolog Skrevet 16. april 2001 Del Skrevet 16. april 2001 Hei fortvilet Det virker som du gjør mye bra mhp kostholdet. Forsøk gjerne å drikke en næringsdrikk/1 glass med ernæringspulver som løses i H-melk før du legger deg om kvelden. Det finnes ulike produkter som du får kjøpt på apoteket. Dersom det er en stund siden du fikk justert medisindosen din kan det være fint om det blir undersøkt om det er løsningen for deg. Diskuter det med legen din. Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.