Gå til innhold

Trening i tenårene

Gjest Mr Muscle

Anbefalte innlegg

Gjest Mr Muscle

Jeg lurte på om en henter seg raskere inn fra trening når man er tenåring, og om en får lettere gode resultater.

Har hørt at en kan trene hardere og mer når en er tenåring siden en har mer testosteron i kroppen enn vanlige folk. Stemmer dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei,

Mår man er i puberteten har man høyere testo produksjon, ja. Så man henter seg noe raskere inn pga dette.

De første par årene har man muligeten til å øke mest i masse og styrke og man kan trene noe hardere i starten av. Men man vil før eller siden bli overtrent!

Det programmet du skisserer er i det _drøyeste_ laget, og det ville jeg ALDRI ha begynt på å trent.

Min epost: [email protected]

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

John Gunnar Oppheim, Instruktør

Hei,

jo høyere testosteronnivå, jo større og raskere resultater. Rett etter puberteten er kroppens vekstmulighet størst. Farten og den grad muskel- og styrketilvekst skjer med, avtar sakte med økende alder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som tenåring har du som de andre nedenfor her nevner mye testosteron i kroppen. Dette gjør at du som 16-17 åring har mye lettere for å legge på deg muskler enn 3-4 år senere.

Bruk disse årene fornuftig, det vil du få mye igjen for!

Hvor gammel er du, hvor lenge har du trent, har du noen mål (styrke, størrelse på kroppsdeler osv..), da blir det lettere å si noe om treninga de!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...