Gå til innhold

Alt for liten skrift!


Dystonia

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest med lykt og lupe

Jeg har dårlig syn, og pleier stille inn nettleser min på størst skrift. Men nå virker det ikke, etter omleggingen! Det blir nesten umulig for meg å lese!! Vær så snill, kan dere ikke det minste sørge for at vi som ser dårlig har mulighet for å justere skriften!!

Jeg håper også at dere flytter reklamen til et annet sted, f.eks. øverst på skjermen, eller i det minste gjør den smalere slik at skriften her får større plass!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Christian Anker, spesialist i allmennmed

Hei Dystonia og "med lykt og lupe" !

Det kan dessverre bli vanskelig å oppfylle disse ønskene, men vi vil forsøke å se om det er mulig å få til variabel tekststørrelse.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Dystonia og "med lykt og lupe" !

Det kan dessverre bli vanskelig å oppfylle disse ønskene, men vi vil forsøke å se om det er mulig å få til variabel tekststørrelse.

Vennlig hilsen

Det kan da ikke være så vanskelig å få skrifta større????? Skal ikke personer som ser litt dårlig også kunne bruke DOL da???

[email protected]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Christian Anker, spesialist i allmennmed

Det kan da ikke være så vanskelig å få skrifta større????? Skal ikke personer som ser litt dårlig også kunne bruke DOL da???

[email protected]

Det er vanskelig når man bruker såkalte style-sheets, men som sagt ser vi på problemet da det selvfølgelig er ønskelig at også svaksynte kan bruke Doktor Online.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsøk å oppgradere til en nyere versjon av IE.

På Mozilla 0.8 fungerer det helt utmerket å øke skriftstørrelsen, så dette er nok bare dårlig implementasjon fra Microsoft sin side.

Hjelper det ikke å oppgradere IE, ta da en telefon til Microsoft og spør når det er mulig å forvente at de retter opp denne mangelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ENIG.

IKKE godt for folks øjne - og jeg sidder sååå tæt på skærmen at jeg snart blir "tosset" ondt i nakken får en også når man skal så tæt på, sidder jo helt forkert som det er nu.

Vh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Windsong

Jeg har dårlig syn, og pleier stille inn nettleser min på størst skrift. Men nå virker det ikke, etter omleggingen! Det blir nesten umulig for meg å lese!! Vær så snill, kan dere ikke det minste sørge for at vi som ser dårlig har mulighet for å justere skriften!!

Jeg håper også at dere flytter reklamen til et annet sted, f.eks. øverst på skjermen, eller i det minste gjør den smalere slik at skriften her får større plass!

Jeg er en av de som kan karakteriseres som sterkt svaksynt, og da må jeg jo bare spørre om Hvorfor dere har gjort denne omleggingen??

Som svaksynt synes jeg det var DOL var klart mye bedre før dere gjorde disse forandringene. Hvorfor ikke re-omlegge det tilbake til slik som det var?? Mer oversiktlige menyer, variabel font-størrelse, mer lettfattlig system med større brukervennlighet.

Nå må jeg til med eget forstørringsprogram for å kunne bruke DOL, og det synes jeg er slitsomt, fordi det å forstørre en liten del av skjermen tar bort oversikten.

Jeg håper dere ikke tar dette bare til orientering, men også til etterretning. Jeg er ganske sikker på at det er mange med meg som ikke synes denne forandringen deres fører til noe bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vincent

Det er vanskelig når man bruker såkalte style-sheets, men som sagt ser vi på problemet da det selvfølgelig er ønskelig at også svaksynte kan bruke Doktor Online.

Vennlig hilsen

Dette er tøv, Christian. Rett og slett vås.

Grunnen til det er at hele DOL krever en nettleser som leser i 96 dpi.

I såvel Netsc. 6 og over samt Explorer fra 4.5 kan du velge om nettleseren skal lese i 72 dpi eller i 96 dpi.

Feilen dere har gjort er å angi font i punkter i CSS-en. Hvilket er en klassisk amatørfeil som rett og slett skyldes uvitenhet og manglende beta-testing (også ved denne omleggingen).

DOL er uleselig i nettlesere som ikke støtter 96 dpi - men det kanskje det som er meningen også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...