Gå til innhold

spiseforstyrrelse...?

ordliste

Anbefalte innlegg

når noe går galt, er det alltid min feil, og spesielt maten. jeg straffer meg selv ved å ikke spise. jeg hater å bli mett for da føler jeg meg feit, selvfølelsen min er på sitt beste de gangene jeg ikke har spist på lenge og er sulten.

jeg er klar over at dette er et problem for meg, og jeg er redd jeg muligens har antydning til spiseforstyrrelse av et eller annet slag..

da jeg gikk i 10 klasse gikk jeg ned 11kg på 8 mnd. da veide jeg 74kg og var 163cm høy..

nå er jeg 19år, er 167cm og veier 62kg, men jeg synes fortsatt at jeg er fleskete til tider (ganske ofte). mamma blir sint når jeg nevner dette, og feier det unna, og jeg blir fortvila over at hun ikke skjønner at jeg ikke er ute etter å få høre at "nei du er så slank atte" det er ikke det jeg er ute etter! Kan hun ikke forstå det!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Janne Kvammen, Klinisk Ernæringsfysiolog

Hei ordliste

Det er vanskelig å svare på om du har en spiseforstyrrelse. Det er visse kriterier som skal oppfylles før man setter den "diagnosen". Du har et vanskelig forhold til mat. Det hadde vært fint om du kunne diskutere dette med noen som kunne hjelpe deg. Du kan f.eks ta opp problemet med legen din. Det er viktig å få hjelp slik at du ikke får større problemer enn du har nå. Jeg tror at moren din vil forstå mer bare du forklarer henne hvordan du har det, - husk hun er ingen tankeleser!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...