Gå til innhold

jogging/kosthold

Gjest Matrix

Anbefalte innlegg

Gjest Matrix

Er det mulig å gå ned 20 kg på tre måneder?

For et par somrer siden mistet jeg 10 kg fra mai til juli (ca 3 måneder) ved å jogge samme løypa 3-4 ganger i uka + endel sykling utenom.

Kostholdet var mer eller mindre normalt, men jeg spiste faktisk endel snacks!

Derfor lurte jeg på om det er bedre å jogge 20 minutter intensivt enn en times lett jogg. Kan noen svare meg på disse to spørsmålene?

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

John Gunnar Oppheim, Instruktør

Hei,

20 kilo på 3 måneder er ikke til å anbefale. En kilo per uke vil jeg si er maks.

Jeg vil anbefale at du heller løper lenger og rolig, enn kort og hardt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Matrix

Hei,

20 kilo på 3 måneder er ikke til å anbefale. En kilo per uke vil jeg si er maks.

Jeg vil anbefale at du heller løper lenger og rolig, enn kort og hardt.

Takk for svar!

Problemet mitt har alltid vært motivasjonen, og lange turer er ikke særlig fristende i så måte. Derfor prøvde jeg meg med disse korte turene, i håp om at jeg ville bli mer psykisk forberedt på å gå ned noen kg. Jeg må si at det fungerte delvis, og jeg holdt ut såpass mange uker at jeg etterhvert fikk en radikal vektreduksjon.

Nå skal det sies at jeg har lagt på meg disse kiloene igjen, og veier ca. det samme som før. (noe som kanskje bekrefter ditt svar?)

Det virker også som jeg har en slags øvre grense hva gjelder vekten. Jeg overskrider liksom aldri 90 kg samme hvor mye/lite jeg trener/spiser. Er det noen fornuftig forklaring på dette?

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...