Gå til innhold

Når slutte å drikke?

Anbefalte innlegg

Gjest Princess Peach
Skrevet

Jeg er "avhengig" av å drikke 2-3 liter vann hver dag, men blir så innmari tissetrengt om natta! Hvor lenge før leggetid bør jeg slutte å drikke noe så jeg slipper å våkne med sprengt blære etter en time eller to?

*trøtt og sur*

• Svar 73
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• ShitDiddelyDo

28

• Dorthe

8

• Angelica :o)

8

• ylvali1365381015

4

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

uff da, måtte le litt. For noen problemer vi lager for oss selv...

Husker da jeg var høygravid og måtte på do om natten for bare noen usle, lusne dråper. Holdt på å bli gal!

Du må nesten bare forsøke deg litt frem. Sette et tidspunkt på kvelden og se hva resultatet blir. Selv drikker jeg ikke kaffe etter kl. 18.00 ellers sovner jeg ikke.

Lykke til!

Gjest Princess Peach
Skrevet

uff da, måtte le litt. For noen problemer vi lager for oss selv...

Husker da jeg var høygravid og måtte på do om natten for bare noen usle, lusne dråper. Holdt på å bli gal!

Du må nesten bare forsøke deg litt frem. Sette et tidspunkt på kvelden og se hva resultatet blir. Selv drikker jeg ikke kaffe etter kl. 18.00 ellers sovner jeg ikke.

Lykke til!

Ja, får prøve det, føler jeg springer på do i ett sett. Men jeg blir jo tørst også! For et dilemma. ;)

Skrevet

Jeg drikker som et reine ville hele dagen, men roer det ned de siste par timene - selv om jeg drikker da også, dog noe mindre mengder.

2-3 liter er ingenting.

Gjest Princess Peach
Skrevet

Jeg drikker som et reine ville hele dagen, men roer det ned de siste par timene - selv om jeg drikker da også, dog noe mindre mengder.

2-3 liter er ingenting.

2-3 liter er minimum iallfall. Har drukket 2 liter hittil i dag, og skjønner ikke hvordan jeg skal klare å drikke mindre enn det. :)

Skrevet

2-3 liter er minimum iallfall. Har drukket 2 liter hittil i dag, og skjønner ikke hvordan jeg skal klare å drikke mindre enn det. :)

Fatter ikke hvordan noen kan drikke mindre enn det. Jeg har ikke tenkt på hvor mye jeg drikker, men i dag sto jeg opp fire, og det går nok fort 4-5 halvlitersglass med isvann før jeg drar på jobb. På jobb drikker jeg 3-4 litersflasker med vann.

Vil tro jeg ligger på minst 5-6 liter hver dag. I tillegg kommer juice til frokost og 3 kopper kaffe.

Vann er godt! :)

Skrevet

Fatter ikke hvordan noen kan drikke mindre enn det. Jeg har ikke tenkt på hvor mye jeg drikker, men i dag sto jeg opp fire, og det går nok fort 4-5 halvlitersglass med isvann før jeg drar på jobb. På jobb drikker jeg 3-4 litersflasker med vann.

Vil tro jeg ligger på minst 5-6 liter hver dag. I tillegg kommer juice til frokost og 3 kopper kaffe.

Himmel og bananer. Hadde jeg drukket så mye vann hadde jeg eksplodert!

Mavesekken hadde ihvertfall fått seg sjokk for den måtte ha utvida seg til det tredobbelte....

*trøste og bære*

Skrevet

Himmel og bananer. Hadde jeg drukket så mye vann hadde jeg eksplodert!

Mavesekken hadde ihvertfall fått seg sjokk for den måtte ha utvida seg til det tredobbelte....

*trøste og bære*

Det er en vanesak. En sunn vane.

Gjest Princess Peach
Skrevet

Vann er godt, ja. :)

Går ikke så store mengder som det du har i deg, men ett halvlitersglass til hvert måltid må jeg ha. Og litt innimellom og et par imsdalflasker på jobb. Blir fort 3 liter da.

ylvali1365381015
Skrevet

2-3 liter er ingenting.

hoo-hooo, det var litt av et inntak! ;-O

du får da rensa tarmsystemet i det minste.

men er det så sunt å drikke fem liter vann pr dag? er vi "skapt" for det?

Gjest Princess Peach
Skrevet

Det er anbefalt å drikke 2-3 liter vann pr. dag for å opprettholde væskebalansen. Så 5 liter burde vel gå bra. Man må drikke uhorvelige mengder før det blir skadelig.

Skrevet

Jeg drikker 2-4 liter vann hver dag i tillegg til juice og kaffe og sånn til måltidene, men må sjelden opp om natta. Hm, hvis du roer ned vanndrikkingen i 7tiden sånn cirka kanskje, og bare drikker litt etter det. 1/2 liter etter 7tiden, får du sove uten å våkne da tro?

Skrevet

Mer er bedre.

Du klarer ikke drikke så mye vann at det blir skadelig. Ikke med mindre du kjører x-løpet hele dagen.

Gjest Princess Peach
Skrevet

Jeg drikker 2-4 liter vann hver dag i tillegg til juice og kaffe og sånn til måltidene, men må sjelden opp om natta. Hm, hvis du roer ned vanndrikkingen i 7tiden sånn cirka kanskje, og bare drikker litt etter det. 1/2 liter etter 7tiden, får du sove uten å våkne da tro?

Jeg skal prøve det i kveld. :)

ylvali1365381015
Skrevet

Mer er bedre.

Du klarer ikke drikke så mye vann at det blir skadelig. Ikke med mindre du kjører x-løpet hele dagen.

x-løpet?

skyller man ikke ut næringssoffer før kroppen tar opp maksimalt?

ylvali1365381015
Skrevet

x-løpet?

...nesten som avføringstabletter?

Skrevet

Det er en vanesak. En sunn vane.

Absolutt en sunn vane. Jeg hadde likevel aldri klart å komme opp på ditt nivå....

*men skal bli litt sunnere*

Skrevet

x-løpet?

Jeg bomma litt. Jeg mente E. Som i Extacy.

ylvali1365381015
Skrevet

Jeg bomma litt. Jeg mente E. Som i Extacy.

har ingen erfaring med det.

var andre og vesentlig mildere stoffer i omløp i min omgangskrets.

;-)

Skrevet

Jøss! Sier jeg bare.

Selv drikker jeg mer vann enn mine kolleger, men tror jeg begrenser meg til en drøy liter i løpet av arbeidsdagen (og drikker lite vann utenom).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...