Gå til innhold

Når slutte å drikke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

har ingen erfaring med det.

var andre og vesentlig mildere stoffer i omløp i min omgangskrets.

;-)

Min også, egentlig, men å drikke skadelige mengder uten inntak av den slags substanser, er så godt som umulig.

• Svar 73
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• ShitDiddelyDo

28

• Dorthe

8

• Angelica :o)

8

• ylvali1365381015

4

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jøss! Sier jeg bare.

Selv drikker jeg mer vann enn mine kolleger, men tror jeg begrenser meg til en drøy liter i løpet av arbeidsdagen (og drikker lite vann utenom).

Da tisser du gult, og det er urutinert.

Skrevet

Fatter ikke hvordan noen kan drikke mindre enn det. Jeg har ikke tenkt på hvor mye jeg drikker, men i dag sto jeg opp fire, og det går nok fort 4-5 halvlitersglass med isvann før jeg drar på jobb. På jobb drikker jeg 3-4 litersflasker med vann.

Vil tro jeg ligger på minst 5-6 liter hver dag. I tillegg kommer juice til frokost og 3 kopper kaffe.

Vann er godt! :)

Det er ikke bra å drikke for mye heller.

Skrevet

[quote name=Angelica :o)' timestamp='1158853898' post='3302887]

Det er ikke bra å drikke for mye heller.

Nei, men du klarer ikke drikke "for mye" med mindre du går på dop.

Skrevet

Nei, men du klarer ikke drikke "for mye" med mindre du går på dop.

Jo.. Det går an. Man kan bli sånn at man føler man går tørst hele tiden, blir tørr i munn og hals og føler man må drikke vann konstant.

Skrevet

[quote name=Angelica :o)' timestamp='1158854439' post='3302903]

Jo.. Det går an. Man kan bli sånn at man føler man går tørst hele tiden, blir tørr i munn og hals og føler man må drikke vann konstant.

Det er godt mulig man føler seg tørst hvis man er vant til å drikke veldig mye vann og kutter ned til mer normale mengder, men det vil ikke si at det er usunt å drikke 10 liter om dagen. De færreste klarer å drikke så mye, men 10 liter er ikke i nærheten av å være noe annet enn sunt.

Med vann er mer bedre.

Unntaket er ved ekstreme mengder over korte perioder, men igjen: Ingen normale mennesker klarer så ekstreme mengder på kort tid uten heftige mengder dop.

Skrevet

Det er godt mulig man føler seg tørst hvis man er vant til å drikke veldig mye vann og kutter ned til mer normale mengder, men det vil ikke si at det er usunt å drikke 10 liter om dagen. De færreste klarer å drikke så mye, men 10 liter er ikke i nærheten av å være noe annet enn sunt.

Med vann er mer bedre.

Unntaket er ved ekstreme mengder over korte perioder, men igjen: Ingen normale mennesker klarer så ekstreme mengder på kort tid uten heftige mengder dop.

Nå ble jeg innmari nysgjerrig på hvilken farge du tisser ;o)

Du trenger ikke svare :o)

Skrevet

Med vann er mer bedre.

He he..du tror ikke på meg du.

Det er faktisk noe i kroppen som kan bli avhengig av vann hvis man drikke for mye i løpet av dagen. Jeg huske bare ikke hva det var.

Skrevet

Nå ble jeg innmari nysgjerrig på hvilken farge du tisser ;o)

Du trenger ikke svare :o)

Blankt. Selvsagt. Gult urin er soleklart tegn på at du drikker for lite vann. :)

Skrevet

[quote name=Angelica :o)' timestamp='1158854737' post='3302912]

He he..du tror ikke på meg du.

Det er faktisk noe i kroppen som kan bli avhengig av vann hvis man drikke for mye i løpet av dagen. Jeg huske bare ikke hva det var.

Jeg aner ikke om du kan bli avhengig av vann, men i så fall er det en sunn avhengighet. :)

Skrevet

Jeg aner ikke om du kan bli avhengig av vann, men i så fall er det en sunn avhengighet. :)

Ok..dårlig formulert. Avhenging på en negativ måte.

Skrevet

Blankt. Selvsagt. Gult urin er soleklart tegn på at du drikker for lite vann. :)

Normalt er urin gult da, men mørkt gult urin er et tegn på for lite vanninntak ja. Blank urin er _meget_ uttynnet.

Skrevet

Normalt er urin gult da, men mørkt gult urin er et tegn på for lite vanninntak ja. Blank urin er _meget_ uttynnet.

Urinet er kun gult hvis du drikker for lite vann.

Mørkt urin er tegn på _alt_ for lite vann.

Da jeg dehydrerte i syden pissa jeg nesten snørr. :)

Skrevet

[quote name=Angelica :o)' timestamp='1158854932' post='3302919]

Ok..dårlig formulert. Avhenging på en negativ måte.

Da snakker vi i så fall om inntak av så ekstreme mengder vann at de færreste vil klare å få det ned, og mangedoblet mengdene av normalt inntak (2-5 liter om dagen) - altså mengder det er en utopi å tro normale folk vil klare å dytte i seg om de så forsøkte.

Skrevet

Jeg synes jeg drikker mye vann men blankt blir det aldri. Kanskje jeg får drikke mer :o)

Skrevet

Jeg synes jeg drikker mye vann men blankt blir det aldri. Kanskje jeg får drikke mer :o)

Hvis jeg analyserer utslippet er det sikkert ikke 100 % blankt, men det er i hvert fall ikke i nærheten av seriøst gult - med mindre jeg har drukket alt for lite. :)

Skrevet

Urinet er kun gult hvis du drikker for lite vann.

Mørkt urin er tegn på _alt_ for lite vann.

Da jeg dehydrerte i syden pissa jeg nesten snørr. :)

Tøys. Normal urin er lys gul til blank. Konsenteret uring er mørkere gul. De aller fleste tisser gul urin.

Skrevet

Hvis jeg analyserer utslippet er det sikkert ikke 100 % blankt, men det er i hvert fall ikke i nærheten av seriøst gult - med mindre jeg har drukket alt for lite. :)

Jeg drikker nok litt for lite for tida, jeg får skjerpe meg :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...