Gjest Ferri (login funker ikke) Skrevet 22. september 2006 Del Skrevet 22. september 2006 dette ble langt ;p Uka startet dårlig, ekstremt nærvøs for et møte på sosialkontoret. MASSE tanker rundt dette hele tiden, og følte meg veldig dårlig. Først en tannlege time jeg i et vilt øyeblikk hadde rota meg til og få, måtte avbestille den, hadde nok ikke klart og møte opp. Er ikke bare bare og avbestille ting når man ikke snakker i telefon Så kom en bursdag, min egen, så nå er jeg 24.. lå i senga meste parten av dagen sånn som jeg har gjort i de siste..uhm.. 8 åra eller no ;p Orker ikke alt det der, bare enda en påminnelse om alt jeg har gått glipp av og venner jeg ikke har. Så kom dagen..... møte på sosialkontoret.. Det var sinnsykt hardt, fikk ikke sove natten før, var sikker på at dette ikke kom til og gå, var like før jeg sendte mail om at jeg ikke kom, men heldigvis så sovnet jeg uttpå morrakvisten. Flaks Var veldig nærvøs... ja.... angst.. no dritt det..!!!! MEN jeg klarte det !!!! Kom meg ut døra, opp på sykkelen, og avgårde.. Litt lang sykkel tur og det var ikke helt lett med gelebein og svimmelhet og alt det. Også var jeg for tidlig ute!! pokker, det er ikke no gøy, og måtte vente.. Sitter der og gjør ingenting mens tanken på og bare hoppe tilbake på sykkelen og "stikke av" frister mere og mere ettersom minuttene går. Men så kom sossinomen ut og hilste på meg, yay, hun var snill Og dro meg litt inn, hadde fortsatt veldig lyst til og stikke av, men gjorde det ikke det. Det var liksom en selvfølge at jeg skulle bli med inn, og hun ga meg ikke så mye tid til og tenke meg om, ble på en måte dratt med selv om jeg var veldig usikker så stakk jeg ikke av Psykiatriske sykepleieren kom inn døren akuratt når vi gikk inn også, var godt og se henne. Hadde jo ikke møtt sossionomen før dette og føltes tryggere når hun sykepleieren kom Så skulle vi opp en trapp, og da kom angsten ganske kraftig, var andre folk som kom og gikk til bygget også, og ja, trodde jeg skulle svime av der vi gikk opp trappen, var ikke helt lett og puste og ville bare skrike.. eller noe.. Synes alle i helsetjenesten skal ha kontor på bakkenivå, gjerne ute i det fri Men det gikk! Kom meg inn på kontoret, og etter 5-10 minutter så ble jeg ganske rolig i toppen, og merket ikke så mye til angsten, forduftet litt Det var noen veldig slitsomme timer før jeg kom så langt, fatter ikke helt at jeg klarte dette Var mye og prate om, men jeg glemte selvfølgelig og spørre om ting jeg lurte på, oh well, en annen gang Fikk en masse info, men fikk nok ikke med meg alt inn i skolten min. Så mange rettigheter vi har, jeg ante ikke.. Det har forresten tatt rundt 9 månder for meg og klare og gjøre dette, så det har ikke vært lett Kansje det hadde vært lettere hvis jeg hadde vært hoss en lege først og fått noe medisiner mot angsten her, men har fortsatt ikke klart og komme meg til lege, men skal om en stund Sykkelturen hjem var kjempe gøy, føltes litt som om jeg er en del av noe større og at ting kommer til og gå allright. Rar "makt" og kunne være ute og ikke føle at man må gjømme seg. De sa endel pene ting om meg som jeg ikke vet om jeg tror på enda, kanskje de bare ville si noe hyggelig.. Vet ikke, kanskje jeg ikke ser så rar ut? De har kanskje plukket opp at jeg tenker endel på at jeg aldri kommer til og finne en kjæreste eller føle meg acceptert. Idag:: Sykklet ned til Tøyen..!! Skal ta noen røntgenbilder der nede om en stund så måtte finne fremm til stedet.. Takler ikke taxi/t-bane/bil etc.. så blir at jeg må sykkle til steder, greit nok Jeg har ikke vært i "sentrum" på gud vet hvor mange år, så dette er ganske ufattelig at jeg har klart, ikke minst at jeg ikke sykklet meg bort ;D Men kom meg ned og tilbake greit, var ikke så langt som jeg trodde det var, og fant tillogmed fremm til stedet vi skal ta de bildene en gang. Det er et slit hver gang jeg må ut av døra, og iblandt når jeg ikke må ut. Men nå sitter jeg her, og hjula er litt igang, jeg er veldig utålmodig merker jeg, men takknemlig for sola igjen. Tenker på alt jeg kunne gjøre hvis de negative tankene skulle fordufte en dag, at jeg skal kunne klare og leve et liv. En drømm. At jeg skulle kunne klare og få kontakt med folk, uten at jeg skal tro at de synes noe stygt om meg. Og ha venner igjen, en jente som jeg bryr meg om, klare og bruke tiden som er igjen til det jeg vil. Klare være megselv. Merker nå mens jeg skriver dette at det er litt på vei ned igjen, at helgen kommer til og bli litt hard, føler meg så ytterst alene fortsatt, men jeg har håpet i allefall Virrvarr innlegg..... !! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/246968-opp-og-ned-uke/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest jentepå24 Skrevet 22. september 2006 Del Skrevet 22. september 2006 jeg synes du har vært flink, du har utfordret deg selv. Og trolig (selv om du ikke er klar over det?) lært masse av det du har opplevd og gått gjennom disse timene og dagene. Ut ifra hvor mye det koster en kan man si hvor flink man er. Og det kostet deg masse fikk jeg inntrykk av. Kanskje du fortjener en belønning? Noe du ønsker deg? Ikke glem hva du har utrettet denne uka. Minn deg på det i tunge perioder. Du har satt igang noe, og det er bedre enn å fortsette slik du har gjort (de siste 8 årene?). 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/246968-opp-og-ned-uke/#findComment-1931783 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest skal Skrevet 22. september 2006 Del Skrevet 22. september 2006 Herre min hatt, Ferri! Du er helt fantastisk - vet du det? Jeg ble helt stum jeg. Du kommer til å klare alt du bestemmer deg for. Et skritt om gangen! Bravo!! http://www.rosehavenmaryland.com/graphics/Fireworks2001/images/Fireworks.jpg 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/246968-opp-og-ned-uke/#findComment-1931913 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ferri (login funker ikke) Skrevet 22. september 2006 Del Skrevet 22. september 2006 jeg synes du har vært flink, du har utfordret deg selv. Og trolig (selv om du ikke er klar over det?) lært masse av det du har opplevd og gått gjennom disse timene og dagene. Ut ifra hvor mye det koster en kan man si hvor flink man er. Og det kostet deg masse fikk jeg inntrykk av. Kanskje du fortjener en belønning? Noe du ønsker deg? Ikke glem hva du har utrettet denne uka. Minn deg på det i tunge perioder. Du har satt igang noe, og det er bedre enn å fortsette slik du har gjort (de siste 8 årene?). Hei, Tusen takk!!! Tenkte ikke på det som en belønning, men bestilte noe jeg ville ha i går Var ikke lett dette nei, men så glad for at jeg klarte det!! Ser et lite glimt av åssen ting kan være når jeg får disse små seierne.. må bare fortsette og følge opp nå.. Har vært ute hver eneste dag i de siste ukene.. holde det igang, tror det har hjulpet meg laangt på vei og sykkle og komme meg ut litt 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/246968-opp-og-ned-uke/#findComment-1932220 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ferri (login funker ikke) Skrevet 22. september 2006 Del Skrevet 22. september 2006 Herre min hatt, Ferri! Du er helt fantastisk - vet du det? Jeg ble helt stum jeg. Du kommer til å klare alt du bestemmer deg for. Et skritt om gangen! Bravo!! http://www.rosehavenmaryland.com/graphics/Fireworks2001/images/Fireworks.jpg Hei Skal!! ble litt rote innlegg fra meg der,men men Fyrverkeri og greier, hehe Tuusen takk!! ja, det blir noen veldig små skritt, men alt jeg klarer og gjøre for tiden føles ut som temmelig gigantiske ting når jeg tenker på det. At jeg klarer ting som jeg ikke klarte og tenke på for noen månder sia Hvordan var din uke? *tar imot detaljer!!* 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/246968-opp-og-ned-uke/#findComment-1932227 Del på andre sider Flere delingsvalg…
bugge -jenta Skrevet 23. september 2006 Del Skrevet 23. september 2006 Hei Skal!! ble litt rote innlegg fra meg der,men men Fyrverkeri og greier, hehe Tuusen takk!! ja, det blir noen veldig små skritt, men alt jeg klarer og gjøre for tiden føles ut som temmelig gigantiske ting når jeg tenker på det. At jeg klarer ting som jeg ikke klarte og tenke på for noen månder sia Hvordan var din uke? *tar imot detaljer!!* Ferri, du gir meg tårer i øynene. Vær så snill og vær stolt av deg selv. Du er så flink nå. Helt utrolig! Tusen klemmer 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/246968-opp-og-ned-uke/#findComment-1932793 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest skal Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 Hei Skal!! ble litt rote innlegg fra meg der,men men Fyrverkeri og greier, hehe Tuusen takk!! ja, det blir noen veldig små skritt, men alt jeg klarer og gjøre for tiden føles ut som temmelig gigantiske ting når jeg tenker på det. At jeg klarer ting som jeg ikke klarte og tenke på for noen månder sia Hvordan var din uke? *tar imot detaljer!!* Har vært en sånn slitesegutuke, men har vært verd det tror jeg. Fått gjort noe skikkelig på jobben som betyr mye for både meg og de jeg jobber med. Utrolig godt, for blir så mye jeg ikke får gjort når jeg er gradert sykemeldt og det er ofte veldig sårt, for har en jobb jeg elsker. Men ble altså litt for mye.. Har ikke jobbet en sånn seminarhelg uten avlasting på over to år, og burde kanskje ventet, men. Det betyr mye og Er fortsatt oppgiret, men kjenner knekken som egentlig er der. Men jeg vet jo at jeg takler knekker, er bare å stå det over. Snart er det ferie og Paris! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/246968-opp-og-ned-uke/#findComment-1934210 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest skal Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 Hei Skal!! ble litt rote innlegg fra meg der,men men Fyrverkeri og greier, hehe Tuusen takk!! ja, det blir noen veldig små skritt, men alt jeg klarer og gjøre for tiden føles ut som temmelig gigantiske ting når jeg tenker på det. At jeg klarer ting som jeg ikke klarte og tenke på for noen månder sia Hvordan var din uke? *tar imot detaljer!!* ..det er ikke små skritt du tar nå, de er store! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/246968-opp-og-ned-uke/#findComment-1934393 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ferri (login funker ikke) Skrevet 26. september 2006 Del Skrevet 26. september 2006 Har vært en sånn slitesegutuke, men har vært verd det tror jeg. Fått gjort noe skikkelig på jobben som betyr mye for både meg og de jeg jobber med. Utrolig godt, for blir så mye jeg ikke får gjort når jeg er gradert sykemeldt og det er ofte veldig sårt, for har en jobb jeg elsker. Men ble altså litt for mye.. Har ikke jobbet en sånn seminarhelg uten avlasting på over to år, og burde kanskje ventet, men. Det betyr mye og Er fortsatt oppgiret, men kjenner knekken som egentlig er der. Men jeg vet jo at jeg takler knekker, er bare å stå det over. Snart er det ferie og Paris! Godt gjort da! Gøy og høre at du har en jobb du liker, og Paris! kjempe sjalu ble jeg, hehe Håper du får det fint der 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/246968-opp-og-ned-uke/#findComment-1937084 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest skal Skrevet 26. september 2006 Del Skrevet 26. september 2006 Godt gjort da! Gøy og høre at du har en jobb du liker, og Paris! kjempe sjalu ble jeg, hehe Håper du får det fint der Gleder meg til Paris ja.. Har tenkt å spasere langs Seinen og leve på café au´lait og croissinter. Og et og annet glass rødvin hvis uroen holder seg på avstand. Var ganske ute i går, gråt for ingenting hele tiden og bare lå. Men det gikk fortere over enn før. I dag har jeg vært ute, selvom jeg kjenner det godt enda. Men bare to jobbdager nå og psyk på fredag - så er ferien her! Hvordan går det med deg da? Håper du er stolt over deg selv! Blir så inspirert av å høre hvordan du møter angsten din. Får jeg lyst å våge sånt jeg egentlig ikke tør og! *klem* 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/246968-opp-og-ned-uke/#findComment-1937295 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ferri (login funker ikke) Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Gleder meg til Paris ja.. Har tenkt å spasere langs Seinen og leve på café au´lait og croissinter. Og et og annet glass rødvin hvis uroen holder seg på avstand. Var ganske ute i går, gråt for ingenting hele tiden og bare lå. Men det gikk fortere over enn før. I dag har jeg vært ute, selvom jeg kjenner det godt enda. Men bare to jobbdager nå og psyk på fredag - så er ferien her! Hvordan går det med deg da? Håper du er stolt over deg selv! Blir så inspirert av å høre hvordan du møter angsten din. Får jeg lyst å våge sånt jeg egentlig ikke tør og! *klem* Mmhm, noen dager er bare, uff, men er kanskje godt og få grått ut litt. Ha en dag iblandt med litt sjel-søken, men klart, kan ikke være no gøy.. Høres så spennende ut når du forteller om Paris, jeg får tanker om og gjøre noe sånt selv en gang. Høst i Paris hadde jo vært et kultur sjokk tror jeg Og bare være fri,vandre og få nye inntrykk av verden Passe på og få kjøpt med deg et malleri da, eller no annet så du husker turen Det homper av gårde her, går allright. Det er en stund siden jeg har følt meg "veldig langt nede" nå, og er ganske så glad for det. Kjeder meg endel, men overlever Har fått litt tro av dere og de kontaktene jeg har fått i kommunen nå at jeg skal kunne klare dette. Får se, iblandt så går det "ned" men level litt sånn i midten nå. Det var så snilt sagt at jeg kanskje inspirerer deg litt, har ikke tenkt på at det kunne være mulig - at noen kunne bli inspirert av tanke rotet jeg lesser av meg på forumet her, tusen takk! Krysser fingrene for at du får fint vær i Paris!! laaang reise,og ta vare på degselv klem fra meg til deg 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/246968-opp-og-ned-uke/#findComment-1939134 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.