Gå til innhold

NHD, Nozinan på dagtid v/sterk uro??

Anbefalte innlegg

Gjest Hoggormen
Skrevet

Hei

Jeg går igjennom en veldig vanskelig periode nå, med mye plager av posttraumatisk karakter, depressive tanker (som dessverre går i helt feil retning mot en ny smell), selvskading og suicidaltanker. På grunn av denne ekstreme uroen var jeg på telefon med psykologen min sist fredag, hvor vi etter en lengre samtale kom inn på det med beroligende medisiner. Jeg ar fått Nozinan til bruk på kvelden i dose på 5-10mg. Så var saken den at psykologen min presterte å si til meg at jeg godt kunne ta 5mg på dagen hvis valget var det eller selvskading, eller hvis jeg bare var fullstendig utslitt og trengte "tankepause". Dette torde jeg ikke gjøre siden psykologen min tross alt ikke er lege. Jeg blir ganske trøtt av Nozinan, så jeg synes tanken på å bruke det på dagtid er noe guffen.

Hva synes du om det forslaget, NHD?

Skrevet

Håper NHD svarer deg.

Om forslaget fra psykologen din er godt eller ei vet jeg ikke. Men jeg synes ikke at han er den som skal komme med slike forslag til deg uten å ha snakket med legen din om det. Og dine innebygde mekanismer forteller deg det samme.

Så håper jeg NHD kan fortelle deg om det er greit eller ikke.

Blir du veldig trøtt bør du vel unngå kjøring og andre ting som krever årvåkenhet.

Vennlig hilsen

Skrevet

Det er helt sikkert ikke farlig i hvert fall, men du kan regne med å bli døsig og trøtt. Det er opp til deg hvis du velger det fremfor uroen. Jeg har ikke noen form for medisinsk kompetanse så jeg svarer på privat grunnlag.

Gjest Hoggormen
Skrevet

Håper NHD svarer deg.

Om forslaget fra psykologen din er godt eller ei vet jeg ikke. Men jeg synes ikke at han er den som skal komme med slike forslag til deg uten å ha snakket med legen din om det. Og dine innebygde mekanismer forteller deg det samme.

Så håper jeg NHD kan fortelle deg om det er greit eller ikke.

Blir du veldig trøtt bør du vel unngå kjøring og andre ting som krever årvåkenhet.

Vennlig hilsen

Med tanke på bilkjøring kan dere ta det med ro folkens. Jeg får ikke ta førerkort pga en medfødt synshemming. Ikke betjener jeg farlige maskiner heller.

Jeg regner jo med at psykologen min vet noe om det hun sier, siden hun tross alt samarbeider en del med leger. Likevel er jeg ikke glad i å "eksperimentere" med pillene mine uten å ha snakket med lege først. Jeg har jo Rivotril som jeg tar mot epilepsi, men jeg vil helst ikke bruke mer enn det som er foreskrevet til meg. Jeg har prøvd Truxal, men denne hadde null effekt i lav dose og gjorde meg MER urolig i høyere dose.

Skrevet

alt som skjer er vel at du blir trøtt.

bedre å være trøtt, evt sovner, enn å få arr.

Du får jo ikke andre bivirkninger enn på nattestid...

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Det finnes bedre medisiner å bruke på dagtid, men hvis alternativet er Nozinan 5 mg eller selvskading, er jeg helt enig med psykologen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...