Gå til innhold

Cipralex og Reductil. NHD plz svar

Gjest Orker ikke 40kg overvekt mer

Anbefalte innlegg

Gjest Orker ikke 40kg overvekt mer

Jeg bruker 20mg cipralex om dagen. Men vekten er skyhøy så jeg har fått reductil av legen. Jeg vet jeg ikke kan ta disse to medisinene samtidig og har rådført meg med min psykolog som sier jeg godt kan prøve å slutte med cipralex nå siden ting går veldig bra.

Kan jeg bare kutte cipralexen og gå rett over på reductil?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/247155-cipralex-og-reductil-nhd-plz-svar/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest orker ikke 40 kg.....

Skriv hvor lenge du har gått på cipralex, og hvordan den hjelper eller har hjulpet deg.

Jeg har brukt Reductil i ett år pga store ytre påkjenninger som førte til depresjon og angst. De siste tre mnd har alt falt til ro.

Nils Håvard Dahl, psykiater

Jeg har svart tidligere at jeg ikke ønsker å svare på spørsmål om Reductil i kombinasjon med psykofarmaka.

Jeg gjør et unntak nå.

Jeg er ikke spesielt redd for kombinasjonen dersom oppfølgingen av lege er perfekt. Jeg ville ikke være redd for å gi en av mine pasienter en slik kombinasjon, dersom jeg selv fikk stå for oppfølgingen.

Jeg vet dog at i praksis er oppfølging av psykofarmaka ofte meget slett. Derfor tør jeg ikke si noe om dette.

Uansett må du ikke seponere Cipralex svært brått.

Om legen virkelig følger deg opp ofte, burde det være mulig å kombinere Cipralex 10 mg og Reductil 10 mg.

Gjest Orker ikke 40 .....

Jeg har svart tidligere at jeg ikke ønsker å svare på spørsmål om Reductil i kombinasjon med psykofarmaka.

Jeg gjør et unntak nå.

Jeg er ikke spesielt redd for kombinasjonen dersom oppfølgingen av lege er perfekt. Jeg ville ikke være redd for å gi en av mine pasienter en slik kombinasjon, dersom jeg selv fikk stå for oppfølgingen.

Jeg vet dog at i praksis er oppfølging av psykofarmaka ofte meget slett. Derfor tør jeg ikke si noe om dette.

Uansett må du ikke seponere Cipralex svært brått.

Om legen virkelig følger deg opp ofte, burde det være mulig å kombinere Cipralex 10 mg og Reductil 10 mg.

Takk NHD.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...