Gå til innhold

Spørsmål

Gjest girly

Anbefalte innlegg

Jeg prøver å slanke meg ca. 5 kg.

Jeg trener ca. 1 1/2 time hver dag (kondisjon)

Det jeg lurte på er om jeg kan spise sjokolade??

Visst jeg spiser sjokolade hver dag..kan dette gå utover hjertet? Eller "reise det vekk" fordi jeg trener?

Litt redd for hjertet da..eller når jeg blir eldre liksom..

Er berre så sjokoladesjuk!! Er vel vanlig for jenter det!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Nils Håvard Dahl, lege

Det er summen av det du spiser som betyr noe.

Skal du gå ned i vekt, må du forbruke mer enn du tar inn/spiser. Om du spiser sjokolade, må du ta bort tilsvarende mer annen mat.

Sjokolade er ikke spesielt usunt, så hjertet tåler det godt.

Pass på at kostholdet er variert, at du får nok mosjon og at vekten ikke er for høy (BMI ikke over 25).

Ny forskning viser at det er lite mosjon som er farligst. Det er ikke så farlig å være fat bare man er fit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er summen av det du spiser som betyr noe.

Skal du gå ned i vekt, må du forbruke mer enn du tar inn/spiser. Om du spiser sjokolade, må du ta bort tilsvarende mer annen mat.

Sjokolade er ikke spesielt usunt, så hjertet tåler det godt.

Pass på at kostholdet er variert, at du får nok mosjon og at vekten ikke er for høy (BMI ikke over 25).

Ny forskning viser at det er lite mosjon som er farligst. Det er ikke så farlig å være fat bare man er fit.

hei! bare en liten kuriositet: har hørt at sjokolade kan skape et avhengighetsforhold. At det gir en slags rus. At en må "avvenne" seg med det. Men det er jo ikke farlig! Og veldig godt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei! bare en liten kuriositet: har hørt at sjokolade kan skape et avhengighetsforhold. At det gir en slags rus. At en må "avvenne" seg med det. Men det er jo ikke farlig! Og veldig godt...

Takk for svar fra begge to!

Ja, jeg har merket det..At jeg er "avhengig" av sjokolade. Det eneste jeg vil ha liskom. Liker ikke noe annet en sjokolade liskom..Farleige greier..Har greid meg uten snop i 2 år, men nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Christina17

Vil bare anbefale deg å begynne med krom-tabletter hvis du strever med godtesug. Det gjorde jeg for noen måneder siden. Måtte ha sjokolade hver dag.

Etter å ha tatt en kromtablett hver dag i ca en måned, forsvant godtesuget. Du får kjøpt en boks for under 100 kr på dagligvarebutikker. Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...