Gå til innhold

hjelp..!!

Gjest (Anonymous)

Anbefalte innlegg

Gjest (Anonymous)

Fikk sjokk i dagtidlig og er temmelig forvirret akkurat nå.

Tok nemlig eple/pære form testen og tallet mitt viste 0.86!!Det vil si over det anbefalte.Leste videre at mine indre organ er ekstra belastet!!Hva skal jeg gjøre??

BMIen min er 19.34.

Så jeg skjønner ikke så mye.Spiser forholdsvis ganske sunt og trener(går tur)i skogen hver dag i ca 30min-1t 30 min.

Bør jeg begynne å jogge for å få mer fart på fettforbrenningen??Eller spise mindre??Noen som kan gi meg et svar??Jeg hadde blitt VELDIG takknemlig.

Ellers ønsker jeg alle en fortsatt riktig GOD påske!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Higgins

Med en BMI på 19,34, kan du nok trygt gå ut fra at du IKKE er overvektig eller har så mye fett på innsia, at du er i noen faresone! Tvert om!

Tipper heller at du har _for lite_ fett og muskler rundt hofte og rumpe, og at du får et "feilt" mål pga det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EllaPella

Heisann!

Du har misforstått!

Nesten alle tynne eller slanke jenter som tar den testen får "for høyt tall" på testen der. MEN, den er bare beregnet på de som FRA FØR er overvektige, for å se om deres overvekt er skadelig eller ikke. (om den er plassert som eple eller pære)

See?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Janne Kvammen, Klinisk Ernæringsfysiolog

Hei

Du skal ikke gjøre noe som helst annet enn å huske at denne eple/pære form testen er tiltenkt de som er overvektige (BMI >25). Du skal ikke bekymre deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...