Gå til innhold

Lamictal og utslett - NHD!

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp trappet opp Lamictal til 200 mg. Jeg har ikke tenkt på det før i dag, men jeg har i flere dager nå fått flere og flere utslett/eksem på magen og litt på ryggen. Det er ca. 9 utslett som er fra ca. 1-8 kvadratcentimeter og mange sånne bittesmå (har aldri hatt noe sånt før). Jeg lurer på om det kan være pga. Lamictalen!

Har hørt at utslett ved Lamictal kan være farlig og at man må slutte med de med en gang.

Hvor lenge må jeg være uten Lamictal da?

Må man bare trappe opp saktere neste gang?

Høres det sannsynlig ut at dette kommer av Lamictalen?

Burde jeg dra til legen i morgen allerede?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/247737-lamictal-og-utslett-nhd/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest elvira 76

jeg har opplevd det samme, ble kjemperedd, trodde det var noe alvorlig galt med meg etc. Jeg fikk høre av legen at det var en vanlig bivirkning og ikke noe farlig.

Så sannsynligvis er det ikke noe farlig, men du bør nevne det så de vet om det. Kan jo hende at opptrappingen har gått for fort også.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...