Gå til innhold

NHD/Andre: Skal vi ha slike innlegg/diskusjoner her? Er det bra for forumet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Klarer ikke å lage en link, men trådene er ferske og de trådene jeg tenker på er:

- henge seg med slips

og

- min venn

Klarer ikke å argumentere så godt for meg, men hele greia med slike innlegg gir meg en ekkel følelse i magen.

Det minner om en magefølelse jeg noen ganger har fått når jeg har vært på røykerom sammen med suicidale personer som diskuterer metoder og lignende.

Jeg kommer ikke til å fortsette å bruke forumet dersom denne typen tråder blir vanlige. Da håper jeg forumet blir lagt ned!

Det var litt av mine følelser og tanker rundt det.

Hva tenker dere andre?

Skrevet

Jeg kan bare svare for meg, men jeg vil ikke en gang åpne og lese innlegg med slike overskrifter. Jeg mener det er alt annet en bra for mennesker som sliter psykisk. Jeg gjør det av den grunn at jeg ikke vil bli trigget til å finne på noe dumt. Jeg har også vært i settinger hvor diverse "metoder" har vært diskutert hvorpå jeg føler meg uvel, kvalm, svimmel og redd. Dette synes jeg ikke skal være et tema. Heller ikke her inne. Jeg er for at slike innlegg skal fjernes.

Mvh.

Skrevet

jeg skrev det innlegget og er helt enig med deg. webmaster skulle bare slettet.En tanke ville være å kunne redigere egne innlegg eller slette de selv

Skrevet

bare slapp av. Jeg har bedt om unnskyldning og sagt webmaster gjerne kan slette. Så skal du lage noen "sak" ut av det.

Men dere skal få være her på psykiatri i fred. Skal holde meg unna hele dol og psykiatri fra nå av.

Skrevet

Jeg tror ikke det kommer til å bli at det kryr av slike innlegg, dette var en engangs greie skrevet i en ganske vond situasjon, og syns det er unødvendig å rippe opp i at det ble skrevet på psykiatri, at det heller burde være skrevet på åpent liksom. Trådstarteren selv sier jo selv at det gjerne kunne slettes.

En må få skrive av seg litt ting i nattens mulm og mørke, er en one time thing tror jeg. Bær over med at disse 2 innlegg kom. Unødvendig å lage en sak ut av det. Ikke ta alt personlig.

Skrevet

bare slapp av. Jeg har bedt om unnskyldning og sagt webmaster gjerne kan slette. Så skal du lage noen "sak" ut av det.

Men dere skal få være her på psykiatri i fred. Skal holde meg unna hele dol og psykiatri fra nå av.

Er klar over at det er Webmasters oppgave å slette upassende innlegg.

Jeg mener likevell at NHD`s er bedre kvalifisert til å uttale seg om hvordan dette forumet bør brukes. NHD og brukerene av forumet.

Jeg kan ikke se at jeg har skrevet noe som kan oppfattes som et personlig angrep. Jeg har tatt opp to konkrete innlegg som jeg ville problematisert uansett hvem som skrev det.

Om jeg reagerer med å forlate forumet pga at jeg ikke mener at det er bra for meg å lese slike innlegg så er det min reaksjon som ikke du eller andre kan ta ansvar for.

Like lite kan jeg ta ansvar for om du velger å forlate forumet. Jeg ville synes det var trist fordi jeg synes du for det aller meste kommer med konstruktive innlegg.

Det er vell på sin plass å si:

Mvh. Tøytiger.

Skrevet

jeg skrev det innlegget og er helt enig med deg. webmaster skulle bare slettet.En tanke ville være å kunne redigere egne innlegg eller slette de selv

Beklager. Jeg leste ikke dette før jeg hadde svart på det andre.

Sorry. Skulle også ønske man kunne slette egne innlegg.

Skrevet

Jeg kan bare svare for meg, men jeg vil ikke en gang åpne og lese innlegg med slike overskrifter. Jeg mener det er alt annet en bra for mennesker som sliter psykisk. Jeg gjør det av den grunn at jeg ikke vil bli trigget til å finne på noe dumt. Jeg har også vært i settinger hvor diverse "metoder" har vært diskutert hvorpå jeg føler meg uvel, kvalm, svimmel og redd. Dette synes jeg ikke skal være et tema. Heller ikke her inne. Jeg er for at slike innlegg skal fjernes.

Mvh.

Det er vanskelig for meg å la være å åpne slike innlegg. Men det er nå mitt problem da.

Men bare overskrifter som antyder slikt får det til å knyte seg i magen.

Skrevet

Det er vanskelig for meg å la være å åpne slike innlegg. Men det er nå mitt problem da.

Men bare overskrifter som antyder slikt får det til å knyte seg i magen.

Det knøt seg i magen på meg også. Jeg prøvde å overse dem. Det ble for jævelig.

Det er ikke sælig godt for oss som sliter å lese slikt. Særlig når en hele tiden kjemper og kjemper for å være positiv og tenke positivt.

Slik det har vært for meg har jeg ønsket meg selv død. Jeg hadde også bestemt tidspunkt. Det var fram i tid og det er faktisk nå.

Men nå er jeg bra og tenker ikke på å dø, men det med den planlegginga og tidspunktet det sitter i meg.

Det er litt farlig å tenke på det nå.

Skrevet

Jeg er helt enig!Jeg ble kjempe dårlig når jeg leste det innlegget.Håper det ikke gjentar seg jeg også!Det er ikke noe kjekt å høre om folk som vil ta selvmord eller har tatt. Spesielt ikke hvordan de har gjort det!Det er min mening.Forstår at folk har det vondt,jeg også.Men detaljer trenger vi ikke.

God helg!

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Vi skal kunne diskutere etterlattes spørsmål etter selvmord.

Vi skal ikke diskutere selvmordmetoder/teknikker etc i detalj.

Skrevet

Det er fæle temaer, men folk er forskjellige og når noen har opplevd slike ting og ønsker å snakke med folk, hvorfor ikke bruke denne siden da?

Jeg er helt i mot å diskutere metoder etc, men å undre seg hvorfor folk gjør sånn etc det er en naturlig oppførsel etter å ha opplevd det i venneflokken etc.

Det er ikke alle som har nettverk rundt seg til å spørre, og hvem skal en da undre seg til?

Skrevet

Er klar over at det er Webmasters oppgave å slette upassende innlegg.

Jeg mener likevell at NHD`s er bedre kvalifisert til å uttale seg om hvordan dette forumet bør brukes. NHD og brukerene av forumet.

Jeg kan ikke se at jeg har skrevet noe som kan oppfattes som et personlig angrep. Jeg har tatt opp to konkrete innlegg som jeg ville problematisert uansett hvem som skrev det.

Om jeg reagerer med å forlate forumet pga at jeg ikke mener at det er bra for meg å lese slike innlegg så er det min reaksjon som ikke du eller andre kan ta ansvar for.

Like lite kan jeg ta ansvar for om du velger å forlate forumet. Jeg ville synes det var trist fordi jeg synes du for det aller meste kommer med konstruktive innlegg.

Det er vell på sin plass å si:

Mvh. Tøytiger.

dette er ikke noen trend

jeg skrev 2 innlegg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...