Gå til innhold

Rehab / tidsbegr ufør?

Anbefalte innlegg

Gjest Petra Pusling

Hei alle!

Jeg har vært sykemeldt i snart ett år. Har fått tilsendt rehabsøknad fra Trygdekontoret nå, men saken er den at det sansynligvis kan ta opptil ett år før jeg bør jobbe igjen pga alvorlig sykdom.

Burde jeg søke midlertidig ufør? Eller skal jeg si JA til rehab? En annen ting :Hva lønner seg økonomisk?

Fortvilet hilsen fra

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/247889-rehab-tidsbegr-uf%C3%B8r/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du vil måtte gå på rehabilitering først kanskje et helt år. Hvis du da kan gå rett ut i jobb igjen er det greit. Hvis ikke blir du satt over på attføring før du eventuelt kan søke om uføretrygd. Trygdekontoret gidder sjelden å se på en uføresøknad før attføring er prøvd.

Gjest Petra Pusling

Du vil måtte gå på rehabilitering først kanskje et helt år. Hvis du da kan gå rett ut i jobb igjen er det greit. Hvis ikke blir du satt over på attføring før du eventuelt kan søke om uføretrygd. Trygdekontoret gidder sjelden å se på en uføresøknad før attføring er prøvd.

Takk for hjelpa!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...