Gå til innhold

Lesestoff for benzo- og ISSR-brukere

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hva er ISSR?

Det er ikke SSRI du mener?

Tydeligvis ikke for belest om tema.

Unnskyld, jeg hadde dårlig tid og trykkleif tok meg. Slikt har vel aldri hendt deg.

Jeg er belest nok og mente selvfølgelig SSRI.

Har du så tenkt å lese litt, eller skal dette bli en tråd med bare hårkløveri...?

Gjest orker ikke ha mitt eget nick her

Unnskyld, jeg hadde dårlig tid og trykkleif tok meg. Slikt har vel aldri hendt deg.

Jeg er belest nok og mente selvfølgelig SSRI.

Har du så tenkt å lese litt, eller skal dette bli en tråd med bare hårkløveri...?

Jeg har lest de to linkene som virket.

Visste du at Kjemoterapi er livsfarlig?

Hei!

Jeg synes det er greit nok å ta opp det temaet som knytter seg til mye feilmedisinering både når det gjelder SSRI, benzo, og forsåvidt alle skalgs medisiner folk går på for å prøve å få det bedre. Har lest mange lignende linker. Og synes at det er bra at det blir satt fokus på

1) At noen mennesker får en sterk angst, depresjon ved start av medisiner eller doseøkning.

2) At leger ikke er flinke nok ofte til å følge opp i disse periodene

3) At folk ikke alltid får nødvendig informasjon om dette.

Dette er det mest positive jeg får ut av slike linker, men

når det er sagt synes jeg slike linker/reportasjer er seriøse nok. Det blir ensidig vektlagt, og minner meg om skrekkpropaganda til tider.

Jeg har selv opplevd på tolvon å få en slik forbigående depresjon, og jeg er glad jeg visste at det var en startbivirkning, noe som gjorde det lettere å komme seg igjennom. Men veldig mange får god nytte av medikamentet når denne perioden er overstått. Da er det mer en tettere oppfølging som mangler. Det kommer ofte dårlig frem blant de som er skeptiske til f.eks SSRI.

Uten SSRI ville det bli mange flere selvmord. Og hvis noen tar selvmord pga bivirkninger, vil jeg sette fokus på systemet mer enn medisinene. For det er alltid et faremoment med slik medisinering. Men det er ingen piknik å være dypt deprimert uten å få hjelp for det heller. Og enkelte kan gå i terapi i årevis uten at det er nok.

Jeg opplevde å bli sengeliggende i to måneder++ og dårlig i trekvart år på grunn av noen medisiner jeg prøvde ut mot migrene. Det var skremmende, ensomt og smertefullt. Noen får visstnok hjelp av dem, men for meg var det grusomt. Jeg fikk snakket om det med min terapeut. På en måte ble det et litt ensomt traume, spesielt den første tiden når jeg strevde med svært lavt blodtrykk og vansker med å puste. Og for meg var det godt å ha psykiateren min da. Jeg lurer på om du har fått snakket med noen, legen din eller andre om det du opplevde? Eller har det vært mer slik at det ble en ensom kamp hvor legen din ikke kunne skjønne at du reagerte så sterkt på en egentlig ganske liten dagsdose? Enkelte leger har problemer med å ta alvorlig det som de opplever som litt utenfor skjema. Og er det noen en har behov for å snakke om dette med, er det på en måte behandlingsapparatet som står for medisinering.

Du trenger ikke svare hvis du ikke vil selvfølgelig.

Vh

Annonse

Bra at du bringer denne saken opp. Jeg er selv ssri-skadd. Jeg prøver å se det som om jeg har vært utsatt for en ulykke,en medisinerings-ulykke, med det resultat at livet ikke fungerer som det fjorde før ssri lenger. Ikke på langt nær. Det er ille at vi ikke trodd eller tatt på alvor.

Jeg tror vi skal få se mer av dette i fremtiden. Mange stygge historier etterhvert. Og det gjelder ikke bare seroxat.

Bra at du bringer denne saken opp. Jeg er selv ssri-skadd. Jeg prøver å se det som om jeg har vært utsatt for en ulykke,en medisinerings-ulykke, med det resultat at livet ikke fungerer som det fjorde før ssri lenger. Ikke på langt nær. Det er ille at vi ikke trodd eller tatt på alvor.

Jeg tror vi skal få se mer av dette i fremtiden. Mange stygge historier etterhvert. Og det gjelder ikke bare seroxat.

Takk skal du ha! Det er altfor få av oss her inne, dessverre. Selv sliter jeg med langtidsabstinens etter benzo og har problemer med å bli trodd. Abstinens varer ikke lenger enn et par måneder, sier legen min. Han skulle bare visst hvor feil han tar.

Men det går ikke an å forstå hvordan det er for den som aldri har kjent det på kroppen, så han får vel være unnskyldt...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...