Gå til innhold

Sosial angst

Anbefalte innlegg

Gjest SabraCadabra
Skrevet

Er det sosial angst om man er redd for å bli avvist?

Jeg er nemlig redd for å bli avvist... ikke sånn kjempemye, men nok til at jeg ikke har no særlig venner... vil ikke gå inn på kvalitative og kvantitative trekk ved mine vennskapsforhold, men jeg skulle gjerne hatt fler å være med for å si det sånn...

Spiller kanskje ingen rolle om det er sosial angst eller ikke... føler bare at det hjelper å kategorisere følelser.

Om jeg snakker med noen nye mennesker, ukjente altså, så klarer jeg ikke etablere kontakt med de... selv om jeg syns de er "interessante"... er såpass usikker på hva jeg kan si og gjøre at jeg ikke gjør eller sier noe særlig :)

Er det noe jeg kan gjøre for å bli mer trygg?

Skrevet

Gruppeterapi, hejlper til å mestre å omgås mennesker.

Kontakt en privat psykolog (for å slippe laaange køer hos offentlig) som har gruppeterapi mot angst.

Jeg vil kalle dette en form for sosial angst, ja.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...