Gå til innhold

Sobril?

Gjest ikke nick idag

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Sobril passer meg

Valium virker raskere, men i kortere periode. Sobril virker ikke så raskt, men holder virkningen desto lenger. Valium passer best hvis du trenger akutt lindring, Sobril passer til å tas forebyggende. Jeg bruker Sobril slik. I tøffe perioder tar jeg den forebyggende. Tar den 1-2 timer før jeg 'trenger' virkningen, og så holder det seg i flere timer. Så går det lange perioder hvor jeg ikke bruker den.

En venninne fikk av og til akutt angst. Hun gikk med Vival på seg, for å kunne få kjapp lindring hvis det ble for ille. For hennes bruk hadde Sobril vært for treg i virkningen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/248597-sobril/#findComment-1950306
Del på andre sider

Gjest Sobril er helt greit

Har tatt Sobril (i tillegg til Cipramil og psykologhjelp) i 4 år pga stor sosial angst.

Sobril er et beroligende middel som Vival og valium, men som ikke er så sløvende(du kan kjenne litt akkurat når den begynner å virke) Det virker etter ca 30 min-1 time og har en virkningstid på 6-8 timer ca...

Jeg har tatt minste dose, dvs 10 mg, i alle år og har aldri hatt noe behov for å øke dosen slik man ofte må med Vival og Valium...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/248597-sobril/#findComment-1950470
Del på andre sider

Den største forskjellen på Sobril og Valium er at Sobril har en jevnere virkningskurve enn Valium; dvs at man i motsetning til Valium ikke får noe "kick" av Sobril.

Derfor er også misbrukspotensialet mindre.

Det "kicket" du snakker om på valium, er det jeg kaller en liten anti-depressiv virkning en liten stund etter at medisinen har begynt å virke.

Valium virker fortere enn sobril, men sobril virker lenger.

Når det gjelder "sløvhet", så tror jeg det er helt individuelt, for da jeg prøvde sobril ble jeg veldig ør og greide nesten ikke prate. Tok da 15 mg. Så måtte tilbake til valium 5 mg som jeg da hadde brukt sporadisk, men ikke daglig i mange år.

Men jeg som har så mye konstante spenninger burde ha brukt noe som virket lenger enn valium, så synd jeg ikke kan bruke sobril.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/248597-sobril/#findComment-1950530
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...