Gå til innhold

personforstyrrelser

Anbefalte innlegg

hei

jeg har lenge nu strevd med depresjon og aggresjon som kommer ut som sinne mot min kjære. jeg har lest endel om forskj diagnoser, eks dipolar....

jeg kan være kjempe blid, og plutselig så er jeg det uværet å ha med å gjøre. føler meg alene og ingen som forstår meg, og helt mutterst alene. prøver så godt jeg kan å være hyggelig og snill, og være hengiven til min kjære. men føler ikke at han er like hengiven til meg. kommunikasjonen mellom oss har blitt dårligere også, da jeg har forandret meg sånn. jeg hever stemmen når jeg er sint og da uten å bry meg om noen hører på meg. i sinne har jeg og skadet meg selv ved å kløne meg på armene.har arr etter sårene.går på medisin,lykkepille.snart i ett år. føler jeg ikke er til noen nytte her i livet, er bare noe noen kan kommandere rundt.det er slik her heime.mine meninger og avgjørelser har ikke noe å si om sambo sier noe anna.jeg er bare for dum i hue til å vite bedre, at jeg ikke har sosiale antenner og er 14 år i hue.jeg har aldri likt å være sammen med mye folk på en gang. jeg er den som trekker seg unna, og kan jeg unngå store folkesamlinger, så gjør jeg det. trenger råd for hva jeg kan gjøre. skriver av og til dagbok,for å få ned tanker.men det bli som regel bare når jeg er sint og urolig at jeg skriver noe. føler alt går imot meg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/248642-personforstyrrelser/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du ikke vært til nærmere utredig hos psyk poliklinikk. Dette har vel vart såpass lenge at noe mer bør forsøkes.

Kansje medisinbytte er tingen? Jeg ar prøvd flere SSRI man landet tilslutt på Cipralex som hjalp meg utrolig mot soslialangst.

Men det er jo ikke sikkert Cipralex er det rett for deg. Men noe mer bør forsøkes

Synes du bør få mulighet til å "lett på trykket" med noen profesjonelle.

Snakk eller skriv til fastlegen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/248642-personforstyrrelser/#findComment-1950434
Del på andre sider

Gjest melmøll

Har du ikke vært til nærmere utredig hos psyk poliklinikk. Dette har vel vart såpass lenge at noe mer bør forsøkes.

Kansje medisinbytte er tingen? Jeg ar prøvd flere SSRI man landet tilslutt på Cipralex som hjalp meg utrolig mot soslialangst.

Men det er jo ikke sikkert Cipralex er det rett for deg. Men noe mer bør forsøkes

Jeg har problemer med å forstå at medisiner kan hjelpe på sosial angst, vil du fortelle litt nærmere hvordan de har virket på deg? Hvordan hadde du det tidligere? Hvordan har du det nå? :o)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/248642-personforstyrrelser/#findComment-1951057
Del på andre sider

jeg har brukt cipralex i snart 1 år nu. men det svinger såpass enda, hadde spranget fra høyt til lavt vært lite så hadde det vært bedre, men når det er MIIIIIL mellom....så....

jo har vært t psykolog, er enda i spørsmålfasen på alle spørreskjemaene deres. men vanskelig når min kjære ikke kan være den venn som støtter meg,som jeg ønsker han skal være. men jeg har sagt og gjort ting som gjør at han ikke vil gi meg den støtten. jeg må først bevise at jeg faktisk vil.

jeg har ingen nærmeste jeg kan snakke med, hvertfall ikke min mamma. hun vil bare bryte sammen. ikke kan jeg si det til beste venninna jeg har i klassen, for da syns sambon min det er veldig ubehagelig om vi møte på henne. han syns han får sånne ekle blikk.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/248642-personforstyrrelser/#findComment-1953592
Del på andre sider

Jeg har problemer med å forstå at medisiner kan hjelpe på sosial angst, vil du fortelle litt nærmere hvordan de har virket på deg? Hvordan hadde du det tidligere? Hvordan har du det nå? :o)

medisinen fikk jeg og for at jeg var veldig deprimert. de har virket sånn at jeg ikke har blitt så fort irritert. har liksom klart å holde meg i skinnet, om jeg kan si det sånn. klart å holde humøret opp lengre. men så er det det at plutselig så smeller det. at jeg blir sint og aggressiv. et ord som jeg reagere på kan utløse det.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/248642-personforstyrrelser/#findComment-1953597
Del på andre sider

Annonse

Aner ikke hvorfor det virke. Da jeg begynte med cipralex så hadde jeg ikke sosial angst i tanken og at den skulle virke mot det.Jeg merket etter et 1/2 år at sosangsten hadde dempet seg betraklig.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/248642-personforstyrrelser/#findComment-1956090
Del på andre sider

jeg har brukt cipralex i snart 1 år nu. men det svinger såpass enda, hadde spranget fra høyt til lavt vært lite så hadde det vært bedre, men når det er MIIIIIL mellom....så....

jo har vært t psykolog, er enda i spørsmålfasen på alle spørreskjemaene deres. men vanskelig når min kjære ikke kan være den venn som støtter meg,som jeg ønsker han skal være. men jeg har sagt og gjort ting som gjør at han ikke vil gi meg den støtten. jeg må først bevise at jeg faktisk vil.

jeg har ingen nærmeste jeg kan snakke med, hvertfall ikke min mamma. hun vil bare bryte sammen. ikke kan jeg si det til beste venninna jeg har i klassen, for da syns sambon min det er veldig ubehagelig om vi møte på henne. han syns han får sånne ekle blikk.

Ved personlighetsforstyrrelse så er det vel du selv som må gjøre den store jobben, Men ved god hjelp av samtaler og medisin. Vær tålmoding og hør på rådene.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/248642-personforstyrrelser/#findComment-1956124
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...