Gå til innhold

NHD- Ett vanskelig spørsmål????

Anbefalte innlegg

Gjest Rosalind

Dette er ett problem som virkelig tar mye plass i hodet mitt.

Jeg har ei mor som har vært forferdelig opp gjennom alle år. Til slutt orket jeg ikke mer, og kontakten med henne ble brutt, fra min side.

Problemet er at dama er psyk. Hun er søt og snill det ene øyeblikket for så plutselig å slå om å virkelig "treffe" på i hvert fall mine såre punkter.

Hun virker som hun egentlig er glad i meg, men hun er jo livsfarlig med sin skarpe tunge og sylige bemerkninger.

Nå er dama gammel. Hun er i en alder hvor hun kan dø når det skulle være... Det som bekymrer meg er om jeg skal tørre å gå og møte henne når hun f.eks ligge for døden.

Hvis hun da skulle si noe stygt til meg med sin giftige tunge så ville det være så forferdelig at jeg ikke ville klare å bære det...

Er det bra for meg...og er det forferdelig viktig å se sin gamle mor på dødsleie når situasjonen er slik den er....?

Disse tankene plager meg...Er dette viktig?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/248784-nhd-ett-vanskelig-sp%C3%B8rsm%C3%A5l/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er ikke NHD, men min mening er at du skal ta opp kontakten med din mor. Tenk hvis du skulle angre når hun var borte?

Din mor er psyk, hun er sikkert ikke ond egentlig. Skjønner egentlig hvordan du har det, for jeg har samme problematikken selv med min mor. Det er vel derfor jeg svarer deg slik jeg gjør også..

Jeg har liten tro på verdien av å treffe noen etter lang tid når de evt. er i ferd med å dø. I tillegg vil man ofte ikke få tilstrekkelig forvarsel til å vite når noen kommer til å dø.

Dersom du er usikker på ditt valg om å bryte all kontakt med moren din, så bør du kanskje vurdere å treffe henne igjen noen ganger for å se om det kan fungere. Kanskje er du nå så voksen og sterk at du kan ignorere hennes "giftige tunge"..

Jeg tror ikke det går an å si hva som er "galt eller riktig" i en slik situasjon, men tenker at det kanskje er bedre å ha prøvd med evt. dårlig resultat enn å lure på i ettertid om man skulle ha prøvd.

Jeg synes ikke du "bør" noe i en slik situasjon, men at du kanskje trenger å tenke gjennom om du kommer til å være fornøyd med ditt eget valg dersom du ikke gjør noe forsøk på å opprette kontakt.

Gjest Rosalind

Jeg er ikke NHD, men min mening er at du skal ta opp kontakten med din mor. Tenk hvis du skulle angre når hun var borte?

Din mor er psyk, hun er sikkert ikke ond egentlig. Skjønner egentlig hvordan du har det, for jeg har samme problematikken selv med min mor. Det er vel derfor jeg svarer deg slik jeg gjør også..

Jeg jobber med saken.

Jeg er så på jakt etter noen som kan hjelpe meg med dette. Jeg har tenkt på mange måter med andre mennesker så jeg ikke er alene med henne.

Takk for svar. Noen ganger skulle jeg nesten ønske noen kunne sagt at det mennesket kan du bare glemme!!! Hadde det bare vært så vell.

Jeg vet ikke om noe menneske som har gjort meg mer vondt enn henne.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...