robry Skrevet 16. april 2001 Del Skrevet 16. april 2001 Jeg har hatt senebetennelse i skulderen i ca. 18 mnd, og drevet medisinsk trenings-terapi i 7 mnd. uten å bli kvitt smertene. Jeg klarer ikke å unngå å tirre betennelsen i hverdagen. Fysioterapeuten min sier at man ikke gir sprøyter til unge mennesker mot dette(jeg er 25).Må jeg leve med skaden for alltid? Jeg har helt mistet troen på trenings-terapien. Hvordan skal jeg bli kvitt dette? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sverre Mæhlum, Lege Skrevet 17. april 2001 Del Skrevet 17. april 2001 Hei, Jeg skjønner du er blitt utålmodig når du har hatt en "senebetennelse" i skulderen i så lang tid. Slike langvarige tilstander er imidlertid ikke betennelser. Det er slitasjeforandringer, og da hjelper ikke kortison (som er det jeg antar du mente man skulle sette i sprøyte) Jeg er derfor enig med legen din at det er det neppe grunn til å gjøre. Du må derfor oppsøke legen igjen og få ham/henne til å sjekke deg på nytt. Det er bl.a. en slags menisk i skulderen (som kalles labrum) og som kan være ødelagt. Er den det, vil det hindre at du blir bra. I så tilfelle må du opereres. Jeg foreslår derfor at du får legen og fysioterapeuten til å se på deg sammen.Kanskje kan de da komme fram til en korrekt diagnose og på den måten få et bedre utgangspunkt for en behandling som virker. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.