robry Skrevet 16. april 2001 Skrevet 16. april 2001 Jeg har hatt senebetennelse i skulderen i ca. 18 mnd, og drevet medisinsk trenings-terapi i 7 mnd. uten å bli kvitt smertene. Jeg klarer ikke å unngå å tirre betennelsen i hverdagen. Fysioterapeuten min sier at man ikke gir sprøyter til unge mennesker mot dette(jeg er 25).Må jeg leve med skaden for alltid? Jeg har helt mistet troen på trenings-terapien. Hvordan skal jeg bli kvitt dette? 0 Siter
Sverre Mæhlum, Lege Skrevet 17. april 2001 Skrevet 17. april 2001 Hei, Jeg skjønner du er blitt utålmodig når du har hatt en "senebetennelse" i skulderen i så lang tid. Slike langvarige tilstander er imidlertid ikke betennelser. Det er slitasjeforandringer, og da hjelper ikke kortison (som er det jeg antar du mente man skulle sette i sprøyte) Jeg er derfor enig med legen din at det er det neppe grunn til å gjøre. Du må derfor oppsøke legen igjen og få ham/henne til å sjekke deg på nytt. Det er bl.a. en slags menisk i skulderen (som kalles labrum) og som kan være ødelagt. Er den det, vil det hindre at du blir bra. I så tilfelle må du opereres. Jeg foreslår derfor at du får legen og fysioterapeuten til å se på deg sammen.Kanskje kan de da komme fram til en korrekt diagnose og på den måten få et bedre utgangspunkt for en behandling som virker. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.