Gå til innhold

Mer hjelp som tvangsinnlagt?

Anbefalte innlegg

Gjest litt sykt egentlig

Jeg har vært innlagt på psykiatrisk ørten ganger. Noen ganger tvangsinnlagt og andre ganger frivillig. Det er heldigvis lenge siden nå, men det er en ting jeg har tenkt en del på. Jeg følte at jeg fikk mye mer hjelp de gangene jeg var innlagt på tvang. Er det flere som har opplevd dette? Jeg var innlagt på en ungdomsavdeling ganske lenge, og den perioden jeg var frivillig innlagt fikk jeg virkelig høre det visst jeg brøt regler eller ble sint for noe. "Du er jo her frivillig, så du får bare skrive deg ut da visst det er så ille". Til slutt gjorde jeg det. Når jeg to uker senere ble tvangsinnlagt på den samme avdelingen, var det en helt annen tone.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/248872-mer-hjelp-som-tvangsinnlagt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest bare spørsmål

HVA var bedre da du var tvangsinnlagt. HVILKEN type hjelp fikk du mer av?

Hva har vært formålet med tvangsinnleggelsene og hva har vært formålet med de frivillige innleggelsene? Kanskje forskjellige mål med innleggelsen, gir forskjellig type hjelp?

Jeg har ingen svar,

HVA var bedre da du var tvangsinnlagt. HVILKEN type hjelp fikk du mer av?

Hva har vært formålet med tvangsinnleggelsene og hva har vært formålet med de frivillige innleggelsene? Kanskje forskjellige mål med innleggelsen, gir forskjellig type hjelp?

Jeg har ingen svar,

Jeg har også samme erfaring som deg. Det jeg er blitt fortalt er at sykehuset har mer ansvar for meg når jeg er tvangsinnlagt. Bl.a. ble politiet kontaktet hvis jeg ikke kom som avtalt tilbake etter permisjon, mens det ble mer oppfordret at jeg tok ansvar selv når jeg var frivillig innlagt. Det har vel sammenheng med at vi ikke har evnen til å ta tilstrekkelig godt vare på oss selv, men trenger vern under tvang, mens vi ved frivillig innleggelse kan ta mer ansvar for egen behandling.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...