Gjest Sprut rød Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 Jeg er så veldig redd for å rødme i sosiale situasjoner og også oppleve panikkanfall sammen med andre i sosiale situasjoner. Dette med rødming kommer som "lyn fra klar himmel" og er så ubehagelig. Det skjer uten at det er noen spesiell årsak. Jeg får lyst til å synke langt ned i gulvet... Dette har nok sammenheng med at jeg er en sårbar person og også føler meg anspent i sosiale situasjoner (sosial angst/fobi?) Jeg vet også at jeg er disponibel for panikkanfall da jeg har opplevd det en gang (kun engang for flere år siden og ikke i sosial sammenheng). Jeg har lest at om man blir "utfordret" i en sosial situasjon så kan dette utløse et panikkanfall. Erd ette riktig? Hva gjør jeg? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/248880-r%C3%B8dming-og-panikkanfall/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
hidi Skrevet 7. oktober 2006 Del Skrevet 7. oktober 2006 Tror det viktigste er å godta seg selv som et godt menneske. Jeg kan rødme som bare det av og til, men jeg har godtatt det som en del av min natur. Noen svetter og lukter pyton med en gang, andre biter negler og noen får rykninger i kroppen. Av disse er rødming en liten ting. Ikke tenk på at det er flaut. Tenk minst mulig på rødming i det hele tatt! Menneskene rundt oss er vant til ulike måter å reagere på. Jeg er 42 år og kan rødme som en skolejente, men har lært å leve med det. Og det er ingen som kommenterer det engang! For all del, lev ikke i redsel for panikkanfall! Det skjedde en gang for lenge siden, sier du, hvorfor bekymre deg om det? Vi kan bli overkjørt i morgen, men det hjelper ikke å tenke på det hele tiden. Da lever vi et innskrenket liv. Fokuser på de positive egenskapene du har og opparbeid deg selvtillit. Det er det folk ser. Løft hodet og vær stolt av den du er! Ønsker deg alt godt... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/248880-r%C3%B8dming-og-panikkanfall/#findComment-1953311 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.