Gå til innhold

uro

Rosa Mirabella

Anbefalte innlegg

Rosa Mirabella

Jeg er en 20 år gammel kvinne som har hatt div spiseforstyrrelser i 7 år. Jeg har vært inne på internett og funnet ut at jeg trolig også har generalisert angst. Sliter med en sterk indre uro. Går for tiden på 2 tabletter fontex daglig og går til psykolog. Men jeg synes den psykiske tilstanden min blir værre og værre. Ville det vært bedre for meg å få en psykolog som var spesialist på spiseforstyrrelser? Min samboer foreslo her en dag at jeg kunne legges inn for å få en bukt med dette en gang for alle, men jeg er ikke sikker. Må man ikke være sykelig undervektig for å legges inn? jeg har bmi på 18 el. 19. Lever på slankekost eller er overspiser. en slitsom tilværelse. Svart eller hvitt. har du noen råd til hvordan jeg bør gå frem videre? hvilken behandling anbefaler du? jeg vil så gjerne bli fri fra spiseforstyrrelsene og uroen!!! lengter etter et normalt liv. Men det er som om demonen klamrer seg fast til meg. takk for svar på diffuse sp.mål..mvh.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/249030-uro/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Rosa Mirabella

hvordan ser hverdagen din ut, hva bedriver du tiden med.

jeg studerer ved en høyskole. og går på forelesninger og gr.arbeid 3-4 ganger i uken. Jeg har mange venner, men har lett for å isolere meg hjemme på ettermiddager likevel. er så "trygt" i sofaen. Merker at det gjør godt å være med venner. Men anstrenngende kanskje. er heller ikke flink til å ringe folk,litt redd for det, men blir alltid glad når de ringer meg. har flere nære venner som vet en del om hvordan jeg har det. har en herlig samboer. kostholdet mitt består av ca 4 måltider per dag og rundt 1300 kcal når jeg har hvite dager, eller store oversisingsepisoder hvor jeg spiser masse, gjerne også frossen mat, når jeg har svarte dager. Da opplever jeg å ikke ha noe som helst form for kontroll. Har tidligere hatt bulimi med oppkast, men kaster ikke opp lengre.

Er mye urolig, nervøs, redd for noe ubevisst. mat brukes noen ganger for å bedøve, dempe uroen for en stund.

Jeg pleier å¨gå på fest omlag en gang i uka, og da drikker jeg. Synes alkoholen er fin, og jeg mister den anstrengende kontrollen, for en stund. jeg har, i følge psykologen min, liten evne til å se kontuinitet i livet mitt, eller sammenheng. dette ble mye usammenhengende, men iallfall noen stikkord om hvordan jeg er i hverdagen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/249030-uro/#findComment-1955396
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...