Gjest (Anonymous) Skrevet 16. april 2001 Del Skrevet 16. april 2001 Jeg har ikke gått noe særlig ned i vekt etter fødselen selv om jeg har gått en del turer med vogn og spiser relativt sunt. Hvor mange kcal trenger man når man ammer gor å slanke seg fornuftig? Hvor mye kan jeg gå ned i vekt pr måned uten at babyen får farlige avfallstoff i melka? Takknemlig for svar. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
birdie Skrevet 18. april 2001 Del Skrevet 18. april 2001 Det med frigjøring av giftstoffer fra morens kroppsfett til morsmelka er ikke så skummelt som myten vil ha det til. Såvidt jeg vet var det en undersøkelse foretatt i sentraleuropa (Ruhrområdet?) som påviste dette, og forurensningen er en helt annen der enn i Norge, uansett hvor i landet! Det individuelle kaloribehovet er ulikt fra menneske til menneske, men rundt 1700 kalorier vil jeg tro er sånn cirka det du vil trenge som et minimum. Morsmelkproduksjonen blir prioritert av kroppen din, så den skal du ikke være så engstelig for! Ca. en halv kilos vektreduksjon i uka er det som anbefales å være "fornuftig" tempo, og det gjelder også for ammende. Spis rent kjøtt, fisk og masse grønnsaker! Knekkebrød (spes. rug) er bra alternativ til brødmat. Unngå raffinert sukker, f.eks. i kaffe/ te eller i form av søte smørepålegg og godterier. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Janne Kvammen, Klinisk Ernæringsfysiolog Skrevet 22. april 2001 Del Skrevet 22. april 2001 Hei Det er individuelt hvor mye energi (kalorier) man trenger. Dersom du ikke har gått noe særlig ned vil jeg anbefale at du legger om kostholdet ditt til et kosthold med lite søtt og lite energirik drikke (brus, juice, saft og melk, ca 1/2 liter skummet/lett melk og 1 glass juice per dag er passe) og lite fet mat. Det er kjempefint at du går turer. Jeg vil anbefale at du bruker våren til å komme deg enda mer ut. Dette er ingen slankekur men en sunn livsstil som vil gi resultater på vekten over noe tid. Det er ikke anbefalt å drive harde slankekurer under ammeperioden. Årsakene til dette tror jeg de kan svare bedre på under ammeforum. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.