inkink Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 Hører så mye negativt om benzo, og spesielt xanor, men det må vel være noen som har positive erfaringer også? Noen som har fått hjelp fra xanor mot GAD?? Min diagnose er somatisert GAD. Jeg er konstant svimmel og uvel i hodet, extremt trøtt, sliten og energiløs, masse førdøyelses problemer, og generell uvelhet.Pluss at jeg har/og har hatt et hav av rare ekle symptomer i hele kroppen som jeg kunne skrevet en bok om. Men det overnevnte er de daglige plagene. Har slitt med dette i 12 år. Og det tærer, å gå slik det-- skal jeg love. Alt er et slit. Og med den depresjonen jeg også nå sliter med (som angivelig skal gå over) i tillegg til angst for panikkanfall som jeg fikk av cipralex, så er jeg for tiden ikke særlig bra. Jeg har fått greie på av flere psykiatikere opp igjennom at dette dreier seg om generalisert angst som setter seg i kroppen, og jeg har hatt stor hjelp av terapautisk dose valium, men den varer bare så kort, og jeg er så lei av å gå slik. Hvis xanor tar angst, vil den da også ta disse angst symptomene tro?? Noen med erfaring?? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/249202-xanor-noen-forn%C3%B8yde-brukere-her/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
natolars Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 Jeg har brukt Xanor og var veldig fornøyd med den. Brukte den både mot panikk og sterk vedvarende angst. Der 15mg Vival ikke hjalp, der holdt det med 1mg Xanor. Nå bruker jeg den ikke lenger, fordi legen min mener den er en av de mest vanedannende benzo'ene som finnes. Og han har sikkert rett i det, siden behandlingen _skal_ institueres av spesialist i psykiatri. Så nå har jeg "bare" Vival og Rivotril i skapet. Vival bruker jeg sjelden; mens det går litt mere av Rivotril fordi jeg er veldig plaget med anspenthet i tillegg til angsten. Jeg kan legge meg om kvelden og våkne om morgenen mer sliten enn jeg var da jeg la meg. Der hjelper Rivotril veldig. Jeg tar 1-2mg før jeg legger meg, og våkner opp uthvilt. Men det er ingen varig løsning. Jeg har søkt om psykomotorisk fysioterapi for å lære å slappe av. Men ventelistene er lange. Jeg søkte i februar, men fikk beskjed om at jeg ikke kan vente meg noen time før etter nyttår. Så i mellomtiden bruker jeg penger på vanlig fysioterapi og akupunktur, noe som ikke har hjulpet hittil. Spør legen din om du kan få prøve Rivotril. Det er mitt råd. :-) Mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/249202-xanor-noen-forn%C3%B8yde-brukere-her/#findComment-1956955 Del på andre sider Flere delingsvalg…
inkink Skrevet 9. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2006 Jeg har brukt Xanor og var veldig fornøyd med den. Brukte den både mot panikk og sterk vedvarende angst. Der 15mg Vival ikke hjalp, der holdt det med 1mg Xanor. Nå bruker jeg den ikke lenger, fordi legen min mener den er en av de mest vanedannende benzo'ene som finnes. Og han har sikkert rett i det, siden behandlingen _skal_ institueres av spesialist i psykiatri. Så nå har jeg "bare" Vival og Rivotril i skapet. Vival bruker jeg sjelden; mens det går litt mere av Rivotril fordi jeg er veldig plaget med anspenthet i tillegg til angsten. Jeg kan legge meg om kvelden og våkne om morgenen mer sliten enn jeg var da jeg la meg. Der hjelper Rivotril veldig. Jeg tar 1-2mg før jeg legger meg, og våkner opp uthvilt. Men det er ingen varig løsning. Jeg har søkt om psykomotorisk fysioterapi for å lære å slappe av. Men ventelistene er lange. Jeg søkte i februar, men fikk beskjed om at jeg ikke kan vente meg noen time før etter nyttår. Så i mellomtiden bruker jeg penger på vanlig fysioterapi og akupunktur, noe som ikke har hjulpet hittil. Spør legen din om du kan få prøve Rivotril. Det er mitt råd. :-) Mvh Gikk det greit å slutte med 1 mg xanor? Jeg bruker nå 7,5 mg valium og mellom 0,25 og 0,5 mg xanor. Fikk denne xanoren til hjelp med å komme av ciptralex. Fikk så anfall av dem som jeg har skrevet om. Meningen var at jeg skulle seponere xanor når jeg ble bedre, noe jeg også smått gjør. Jeg brukte 1,5 på det meste (kun en kort periode), men var da så dårlig av ssri abstinenser at jeg ikke aner om den hjalp eller ikke. Men er nå kommet ned på under 0,5 som sagt av xanoren. Men så ble jeg usikker på om det egentlig er lurt av meg å seponere den helt, at den faktisk kan ta mine plager?? i litt større dose?? Siden jeg har brukt valium i så mange år så er jeg jo avhengig av dem. Og xanor er jo veldig beslektet så derfor har det ikke vært aktuelt for meg å prøve rivotril, da jeg regner med at jeg da må seponere valium først?? At jeg ikke kan gå rett over som jeg for så vidt har gjort med xanor. Eller kan jeg det?? Men jeg har fått 5 rivotril av fastlegen en gang for å prøve, men har dem ennå i medisinskapet. Jeg er forresten også veldig anspent i kroppen og stiv i muslulaturen. Derfor valium virker så godt på meg, da mye av mine plager kommer av spenninger...virker ikke xanor muskelavslappende?? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/249202-xanor-noen-forn%C3%B8yde-brukere-her/#findComment-1956993 Del på andre sider Flere delingsvalg…
inkink Skrevet 9. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2006 Jeg har brukt Xanor og var veldig fornøyd med den. Brukte den både mot panikk og sterk vedvarende angst. Der 15mg Vival ikke hjalp, der holdt det med 1mg Xanor. Nå bruker jeg den ikke lenger, fordi legen min mener den er en av de mest vanedannende benzo'ene som finnes. Og han har sikkert rett i det, siden behandlingen _skal_ institueres av spesialist i psykiatri. Så nå har jeg "bare" Vival og Rivotril i skapet. Vival bruker jeg sjelden; mens det går litt mere av Rivotril fordi jeg er veldig plaget med anspenthet i tillegg til angsten. Jeg kan legge meg om kvelden og våkne om morgenen mer sliten enn jeg var da jeg la meg. Der hjelper Rivotril veldig. Jeg tar 1-2mg før jeg legger meg, og våkner opp uthvilt. Men det er ingen varig løsning. Jeg har søkt om psykomotorisk fysioterapi for å lære å slappe av. Men ventelistene er lange. Jeg søkte i februar, men fikk beskjed om at jeg ikke kan vente meg noen time før etter nyttår. Så i mellomtiden bruker jeg penger på vanlig fysioterapi og akupunktur, noe som ikke har hjulpet hittil. Spør legen din om du kan få prøve Rivotril. Det er mitt råd. :-) Mvh brukte du forresten xanor depot eller vanlig?? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/249202-xanor-noen-forn%C3%B8yde-brukere-her/#findComment-1956999 Del på andre sider Flere delingsvalg…
natolars Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 Gikk det greit å slutte med 1 mg xanor? Jeg bruker nå 7,5 mg valium og mellom 0,25 og 0,5 mg xanor. Fikk denne xanoren til hjelp med å komme av ciptralex. Fikk så anfall av dem som jeg har skrevet om. Meningen var at jeg skulle seponere xanor når jeg ble bedre, noe jeg også smått gjør. Jeg brukte 1,5 på det meste (kun en kort periode), men var da så dårlig av ssri abstinenser at jeg ikke aner om den hjalp eller ikke. Men er nå kommet ned på under 0,5 som sagt av xanoren. Men så ble jeg usikker på om det egentlig er lurt av meg å seponere den helt, at den faktisk kan ta mine plager?? i litt større dose?? Siden jeg har brukt valium i så mange år så er jeg jo avhengig av dem. Og xanor er jo veldig beslektet så derfor har det ikke vært aktuelt for meg å prøve rivotril, da jeg regner med at jeg da må seponere valium først?? At jeg ikke kan gå rett over som jeg for så vidt har gjort med xanor. Eller kan jeg det?? Men jeg har fått 5 rivotril av fastlegen en gang for å prøve, men har dem ennå i medisinskapet. Jeg er forresten også veldig anspent i kroppen og stiv i muslulaturen. Derfor valium virker så godt på meg, da mye av mine plager kommer av spenninger...virker ikke xanor muskelavslappende?? Jeg brukte aldri Xanor fast; tok den bare ved behov. Har bestandig hatt en høy terskel når det gjelder vanedannende medisiner, derfor ville jeg ikke bruke den hver dag. Legen min sa en gang til meg at det var forsvarlig å ta den litt oftere enn jeg gjorde, fordi han så hvor mye jeg sleit. For meg var det en liten seier; å få høre at jeg brukte _mindre_ benzo enn det legen anbefalte. Det ga en følelse av mestring, noe som igjen førte til at jeg brukte enda mindre benzo. Jeg konkurrerte, og konkurrerer fortsatt, på en måte mot angsten. Den skal faen ikke få ta rotta på meg! PS! Brukte vanlig tabletter; ikke depot. Mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/249202-xanor-noen-forn%C3%B8yde-brukere-her/#findComment-1957044 Del på andre sider Flere delingsvalg…
inkink Skrevet 9. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2006 Jeg brukte aldri Xanor fast; tok den bare ved behov. Har bestandig hatt en høy terskel når det gjelder vanedannende medisiner, derfor ville jeg ikke bruke den hver dag. Legen min sa en gang til meg at det var forsvarlig å ta den litt oftere enn jeg gjorde, fordi han så hvor mye jeg sleit. For meg var det en liten seier; å få høre at jeg brukte _mindre_ benzo enn det legen anbefalte. Det ga en følelse av mestring, noe som igjen førte til at jeg brukte enda mindre benzo. Jeg konkurrerte, og konkurrerer fortsatt, på en måte mot angsten. Den skal faen ikke få ta rotta på meg! PS! Brukte vanlig tabletter; ikke depot. Mvh Men nå da.. bruker du rivotril daglig og brukte du vival daglig?? Og så du.. tror du xanor vil hjelpe meg med min face to face angst?? en avart av min generaliserte.. elsker folk og folkemengder, men blir innmari svimmel face med halvkjente?? En skikkelig plage fordi jobben min som jeg er sykmeldt fra innebærer face to face kontakt med folk. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/249202-xanor-noen-forn%C3%B8yde-brukere-her/#findComment-1957074 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.