Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg vet at tilvenningsfaren ved bruk av Alopam er stor.

Jeg synes det er fantastisk å få en god natts søvn og være uthvilt dagen etter. Men etter å ha tatt bare 3 tbl a 10mg fordelt på ca en uke, merker jeg at jeg begynner å føle at en tablett er premien jeg kan innvilge meg når jeg har holdt ut all frykten og alt tankekjør en hel dag.

Er jeg allerede på vei til å bli avhengi? Jeg vil jo ikke det. Jeg burde vel finne meg en annen premie. Aller helst vil jeg bare gjøre det som gjøres må uten å føle så vanvittig mye.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/249209-alopam/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Superano

Alopam er det samme som Sobril. Hvis man bruker 3 tabl a 10 mg i uken, skulle man ikke bli avhengig. Men det kommer da ann på person, tror jeg. Selv har jeg brukt 10 mg daglig i fire år. Skulle da tro jeg var avhengig, MEN det går fint uten. Eneste jeg merker er at sosialangsten jeg tar tabelettene for blir større og preger livet mitt mye mer. Men etter div terapi ol i mange år, så ser det ut som Sobil og Alopam er eneste redningen.... Desverre...

En annen ting som skiller dette fra feks Valium ol, er at dosen på 10 mg daglig har vært nok i 4 år, dvs man trenger ikke øke dosen...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/249209-alopam/#findComment-1957902
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...