Gå til innhold

Borderline

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blir mer og mer overbevisst om at jeg har en personlighetsforstyrrelse,kjenner meg igjen av det meste som står om borderline.går til psykolog men har ikke fått noe diagnose enda,føler virkelig hele tiden at det er noe "galt" med meg men vet ikke hva det er.vil så gjerne ha en "forklaring" på hvorfor jeg er som jeg er,føler at vi ikke kommer noen vei på timene mine og at psykologen ikke prøver nok for å finne ut av ting.kan jeg si til han selv at jeg vil prøve å utredes for event.borderline el.l? føler at det er så dumt men...

Noen i lignende situasjon??

klem fra

Skrevet

Leste akkurat om Borderline, visste ikke hva det var, og vil bare si at det som sto er lett å kjenne seg igjen i...

Altså det er ting man ofte kan føle, men trenger ikke ha diagnosen for det.

Jeg kjente meg igjen i masse, men det er ikke dermed sagt at det er min dianose...

Skrevet

Jeg går til psykiater,og har fått dianosen bipolar II.

Har selv følt at jeg har en personlighetsforstyrrelse, så jeg tok mot til meg, og spurte om han hadde tenkt på det?

Fikk med en pesonlighetstest,som h*n skal se på senere.

Er enig med deg i at det ikke er lett å spørre(vi er vel redd for at han tror vi tviler på h*ns diagnose).

Syns vi ha lov til å spørre om hva vi vil,det er tross alt våre liv det gjelder.

Vennlig hilsen

Gjest Silje Louise
Skrevet

Synest du kan spørre jeg.

Man skal vel være forsiktig med å påstå.

Hvorfor ikke bare si at du har lest om det og kjenner deg igjen.

Man kan ha rett i sine mistanker også.

Jeg leste om både personlighetsforstyrrelser og bipolar, kjente meg igjen. Fikk begge diagnosene på ett senere tidspunkt.

Men som du, jeg turte ikke si det til mine behandlere, de bare bekreftet min mistanke uten at jeg sa noe om det selv.

En ting til, forskjellige behandlere kan gi forskjellige diagnoser, jeg har tre...

Skrevet

Du kan selvfølgelig si til psykologen din akkurat det samme som du skriver her. Både at du lurer på om du har en personlighetsforstyrrelse og at du ikke synes psykologen gjør nok for å finne ut av ting.

En helt annen sak er at enkelte typer diagnoser ikke "forklarer" så mye, de er er en "merkelapp" på samlinger av visse typer symptomer.

Jo mer du klarer å si direkte til psykologen om hva du er opptatt av, jo bedre forutsetninger er tilstede for at dere sammen kan finne løsninger på det du sliter med.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...