natolars Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 Hei! Jeg lurte på etpar-tre ting her. Spørsmål 1: Jeg går fast på Lamictal, Tolvon, Zyprexa og Nexium + litt Rivotril av og til. Er det noe interaksjonsproblematikk mellom disse medikamentene? Spørsmål 2: Jeg hadde fintelling over pillene mine istad og fant ut at jeg har brukt 70 Rivotril (2mg) på sju måneder. Det tilsvarer vel ti tabletter i måneden. Er dette et høy forbruk? Jeg bruker den både mot angst og muskelsmerter/spenninger. Jeg har prøvd å finne en annen løsning på å bli kvitt spenningene/smertene, men fysioterapi og akupunktur har ikke hjulpet. Jeg søkte om psykomotorisk fysioterapi i februar, men det er ett års ventetid der. Så da må jeg ty til Rivotril og Ibux i mellomtiden. Spørsmål 3: Jeg går på 600mg Lamical og har en serumkonsentrasjon på ca 23. Hvorfor trenger jeg en såpass høyere dose enn andre, for å komme opp på ønskelig konsentrasjon? Betyr det at jeg kanskje må øke dosen på de andre medisinene for å få ønsket effekt? Tar 10mg Zyprexa i døgnet og det er vel en relativt høy dose når man tar dem mot angst/tankekjør? Likevel føler jeg at de ikke hjelper noe særlig. Bør man måle serumkonsentrasjonen for å se hvordan det står til med den? På forhånd takk! Mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/249339-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-om-benzo-forbruk-og-interaksjoner/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.