Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lyst å skaffe meg trådløst internett. Hvordan gjør jeg det? Har for tiden ADSL fra telenor. Hvor mye koster det? Er det vanskelig å innstallere? Og stemmer det at da kan flere bruke internett fra forskjellige maskiner, samtidig, uten at de ser hva den/de andre er inne på?

Ja, jeg er helt grønn, så tar igjen i mot info med teskje.

:-)

Skrevet

En trådløs ruter koster fra 400,- og oppover, sånn ca. Det, og trådløst kort (fra 300,- og oppover ca.) er det du trenger.

"......................................"

Skrevet

En trådløs ruter koster fra 400,- og oppover, sånn ca. Det, og trådløst kort (fra 300,- og oppover ca.) er det du trenger.

"......................................"

Jeg har en vanlig, stor PC, men har lyst til å kjøpe en bærbar i tillegg. Da holder det altså å kjøpe en trådløs router (den boksen som er koblet mellom PC og telefonkontakt?) og et trådløst nettverkskort? Må jeg ha et nytt, trådløst nettverkskort til den PCen jeg har? Eller kan jeg bruke den gamle routeren som før på den, men ha en trådløs i tillegg, på samme abonnement?

Jeg sa jeg måtte ha det inn med teskje. :-)

Skrevet

Jeg har en vanlig, stor PC, men har lyst til å kjøpe en bærbar i tillegg. Da holder det altså å kjøpe en trådløs router (den boksen som er koblet mellom PC og telefonkontakt?) og et trådløst nettverkskort? Må jeg ha et nytt, trådløst nettverkskort til den PCen jeg har? Eller kan jeg bruke den gamle routeren som før på den, men ha en trådløs i tillegg, på samme abonnement?

Jeg sa jeg måtte ha det inn med teskje. :-)

Du kan fortsette å bruke den gamle pc-en med kabel - trådløse rutere har også utgang for kabel. Eller du kan kjøpe et trådløst kort til den. Fritt valg. Når du kjøper ny bærbar, så kommer den garantert med innebygget trådløst kort.

"........................................"

Skrevet

Du kan fortsette å bruke den gamle pc-en med kabel - trådløse rutere har også utgang for kabel. Eller du kan kjøpe et trådløst kort til den. Fritt valg. Når du kjøper ny bærbar, så kommer den garantert med innebygget trådløst kort.

Så da kan kanskje selv jeg klare det. Takk.

Skrevet

Så da kan kanskje selv jeg klare det. Takk.

Det er enklere enn man skulle trodd:-)

Skrevet

Bortsett fra når det ikke virker ut av boksen, da blir det plutselig noe fantastisk knot :)

Skrevet

Det er en ting til, jeg er plutselig blitt usikker. Kan ADSL brukes til trådløst internett? Den hjemlige "eksperten" sier nei, for det er ikke ordentlig bredbånd.

Skrevet

Det er en ting til, jeg er plutselig blitt usikker. Kan ADSL brukes til trådløst internett? Den hjemlige "eksperten" sier nei, for det er ikke ordentlig bredbånd.

Den hjemlige "eksperten" prater tull. Det er ikke ADSL du bruker til trådløst. ADSL er mellom modemet/ruteren og internett, mens det trådløse nettet er mellom modemet/ruteren og maskinene.

Dessuten er selvfølgelig ADSL bredbånd - selv om enkelte hastigheter etter min mening er for lave til å kalle "brede".

"......................................."

Skrevet

Klart det kan. Du må bare ha en trådløs sender og en mottaker, samme hvor rask linjen er

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...