Gå til innhold

tungt å gå til psykolog

Anbefalte innlegg

Gjest melmøll

Jeg føler at alt er tyngre enn noen gang. Jeg har tenkt så mye gjennom årene, kjent på følelsene, prøvd å kartlegge når de dukker opp. Jeg føler at jeg vet mye om meg selv.

Det å gå og snakke med psykologen gjør bare alt værre føler jeg. Har ikke hatt det så vondt på lenge som jeg har det nå. Det er så vondt å skulle gå igjennom alt nok en gang. Spørsmålene psykologen stiller har jeg stilt meg selv-tenkt mye på, og besvart. Jeg har tenkt og tenkt.

Hadde egentlig lagt alle tanker til side, men nå som jeg går til psykolog må alt frem igjen. Og jeg finner ikke noe bedre svar nå. Alt føles bare enda mer håpløst, siden jeg forstår at det bare er jeg som kan hjelpe meg ut av depresjonen.

Føler at jeg har jobbbet meg igjennom det, men at det likevel ikke slipper tak. Jeg har virkelig gjort en innsats for å greie dette. Men nå klarer ikke mer. All energi renner ut. Jeg orker ikke gå på jobb, men jeg må. Jeg bare gråter og gråter.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/249413-tungt-%C3%A5-g%C3%A5-til-psykolog/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Veldig trist og høre at ting ikke er helt bra om dagen.

Åssen gikk det, kom deg avgårde til jobben?

Jeg vet ikke, hadde litt fri fra jobben hjulpet? Eller er det kanskje bra at du presser deg ut selv om alt er ganske svart :)

Prøv og få brukt tiden til noe som holder deg opptatt kanskje?

Jeg vet ikke... Hold ut så skal det da vel komme noen gode dager til deg igjen også, fortjener du sikkert! :)

Gjest melmøll

Veldig trist og høre at ting ikke er helt bra om dagen.

Åssen gikk det, kom deg avgårde til jobben?

Jeg vet ikke, hadde litt fri fra jobben hjulpet? Eller er det kanskje bra at du presser deg ut selv om alt er ganske svart :)

Prøv og få brukt tiden til noe som holder deg opptatt kanskje?

Jeg vet ikke... Hold ut så skal det da vel komme noen gode dager til deg igjen også, fortjener du sikkert! :)

Tusen takk for svar. Jeg kom meg på jobben. Har brukt så mye egenmeldinger i det siste. Men det er vanskelig å engasjere seg. Jeg har vondt i hodet, og slapp i kroppen. Jeg glemmer ting, og har kortere lunte.

Har vært hos legen og spurt om jeg kunne få noen dager. Det fikk jeg og det var gode dager. Fikk slappet av litt. Men så fort hverdagen kaller er det samme slit.

Legen vil ikke sykemelde over lengre tid fordi statiskikken viser at det er få som kommer tilbake igjen etter langtidssykemelding. Psykologen hadde ingen formening om hva jeg burde gjøre.

Tusen takk for svar. Jeg kom meg på jobben. Har brukt så mye egenmeldinger i det siste. Men det er vanskelig å engasjere seg. Jeg har vondt i hodet, og slapp i kroppen. Jeg glemmer ting, og har kortere lunte.

Har vært hos legen og spurt om jeg kunne få noen dager. Det fikk jeg og det var gode dager. Fikk slappet av litt. Men så fort hverdagen kaller er det samme slit.

Legen vil ikke sykemelde over lengre tid fordi statiskikken viser at det er få som kommer tilbake igjen etter langtidssykemelding. Psykologen hadde ingen formening om hva jeg burde gjøre.

Et alternativ er jo halv sykmelding. Har du drøftet det med legen din?

Gjest melmøll

Et alternativ er jo halv sykmelding. Har du drøftet det med legen din?

jo, det er jo en mulighet. Hovedårsak til at jeg vegrer meg for å sykemeldes er at jeg jobber på vikariat, og blir sikkert arbeidsledig når vikariatet går ut, dersom jeg er for mye borte. Æsj, vanskelig dette her

jo, det er jo en mulighet. Hovedårsak til at jeg vegrer meg for å sykemeldes er at jeg jobber på vikariat, og blir sikkert arbeidsledig når vikariatet går ut, dersom jeg er for mye borte. Æsj, vanskelig dette her

Vel, jeg er litt missunnelig, du har jo jobb og greier ;)

Annonse

Gjest melmøll

Vel, jeg er litt missunnelig, du har jo jobb og greier ;)

Ja, jeg forstår. Det ER godt å ha en jobb. Den har gitt meg mer selvtillit, og tro på at noen vil ha meg ansatt. Det ER godt å vite at man er ventet et sted, og at man savnes når man er borte. Jeg har vært arbeidsledig, så jeg vet at det ikke er enkelt å gå hjemme. Det var viktig det du sa der, fikk meg til å tenke på hva jeg må være taknemlig for.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...