Gå til innhold

nhd og andre, projeksjon

Anbefalte innlegg

Gjest utforsker

Kan en syk lege projisere over på pasientene sine, og få dem til å reagere med symptomer på div. diagnoser som legen har lyst til å sette? At rollene blir omvendt; legen overfører, og brukre pasientens motoverføring mot pasienten?

Hvordan kan en vite om det er en selv det er noe galt med, eller det er legen som bruker det som en primitiv forsvarsmetode å si at all motstand/uenighet fra pasientens side er tegn på sykdom?

Er noen pasienter så flinke til å projisere at dyktige behandlere kan unngå å merke det?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/249434-nhd-og-andre-projeksjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest uforsker

primitive forsvarsmekanismer er vel ubevisste, så å gå inn for å skjule dem ???

Tja.., jeg tenkte heller ikke på å skjule det BEVISST.Men det kan man vel også hvis man vil..- hvis jeg var redd nok for å bli stempla som projiserende, kunne jeg holdt alle mine kritiske spørsmål for meg selv og bare jatta med alt, og ingen ville merke noe?

Gjest projektor

Kjenner meg litt igjen i tenkemåten din og har prøvd å forstå spørsmålene dine, men vet ikke om jeg klarer det helt. Er det slik at du er redd for at legen skal sette diagnose ut fra din motstand/overføring mot vedkommende?

Hm..., Nei.., jeg tenkte at kanskje legen hadde behov for å forsvare seg, og forsvarer seg selv med at pasienten projiserer. He he

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...